Tamiya verf

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

Tamiya verf

Hans van der Does
Hans van der Does

October 9th, 2003, 3:57 pm #1

Medebouwers,

Na altijd Humbrol en Revell verf gebruikt te hebben wil ik ook de Tamiya verf eens gaan gebruiken.
Ik lees altijd dat jullie hier goede ervaringen mee hebben.
Wat is nu een goed begin (basis assortiment) van kleuren (OD en PG)?
En is dit het best te verdunnen met isopropyl alcohol in plaats van de originele Tamiya thinner?
Alvast bedankt voor de info.

Grtz,
Hans
Share

Robert van 't Riet
Robert van 't Riet

October 9th, 2003, 7:53 pm #2

Hoi,

Ik gebruik zelf ruiterwisservloeistof van de hornbach (gewoon doorzichtig spul) en het werkt perfect. Maar nu heb ik andere gekocht wel op basis van isopropanol. Maar als ik het in mijn airbrush doe is het gewoon een bellenblazer geworden. Het gaat schuimen als een gek. Komt het doordat het biologisch afbreekbaar is of heb ik gewoon pech.

Welk merk gebruiken jullie en waar kan je het kopen??

Alvast bedankt,

Robert
Share

marc faasen
marc faasen

October 9th, 2003, 8:00 pm #3

graag een oplossing hiervoor
alvast bedankt
Share

Hugo Luyten
Hugo Luyten

October 9th, 2003, 10:15 pm #4

Medebouwers,

Na altijd Humbrol en Revell verf gebruikt te hebben wil ik ook de Tamiya verf eens gaan gebruiken.
Ik lees altijd dat jullie hier goede ervaringen mee hebben.
Wat is nu een goed begin (basis assortiment) van kleuren (OD en PG)?
En is dit het best te verdunnen met isopropyl alcohol in plaats van de originele Tamiya thinner?
Alvast bedankt voor de info.

Grtz,
Hans
Wij moesten het vroeger zonder airbrushpistool doen, gewoon zelf blazen

Effe serieus: Het hoort zich aan alsof jullie een ruitensproeiervloeistof (welke gebaseerd is op isopropylalcohol) gebruiken, die reeds kant en klaar gemengd is en voorzien van een of ander reinigingsmiddel. Kijk voor de geconcentreerde ruitensproeiervloeistof (dat blauwe spul dat je thuis eigenlijk zelf moet vermengen alvorens hem in het reservoir te kieperen, meestal in een literfles).
De blauwe (geconcentreerde)ruitensproeiervloeistof bestaat meestal uit 91% isopropylalcohol.
Wat je ook kan gebruiken (ik gebruik het tenminste, en naar volle tevredenheid) is brandspiritus, 85% ethylalcohol, en dat is gewoon verkrijgbaar bij de DHZ...

Groeten en succes ermee,
Hugo
Share

marc faasen
marc faasen

October 10th, 2003, 11:17 am #5

.
Share

Hugo Luyten
Hugo Luyten

October 10th, 2003, 4:23 pm #6

Share