Hoi allemaal,
omdat vanavond de kamer compleet gevuld was met kakelende dames, heb ik mijn toevlucht gezocht naar mijn hobby/spuitkamertje op zolder om met mijn pas aangeschafte Vallejo (Model Color) verf wat te gaan experimenteren.
In tegenstelling tot het airbrushen (wat een prachtig resultaat opleverde), wilde het niet zo lukken met het penseelwerk. Ik heb de verf met gedest.water verdund (in diverse gradaties t.w. 1:1, 1:2 en 1:3) om het effect hiervan te kunnen zien, maar ik kreeg geen egaal dekkende verflaag. Ik heb ronde Rotmarter penselen 0-1-2 en platte penselen (ook rotmarter) 2-3 gebruikt. De bedoeling was om een ietsje stevige basislaag te schilderen, maar telkens als ik het penseel van het oppervlak haalde, bleef er op die plek te veel verf achter.
Ik heb de handleiding op hun site reeds geraadpleegd, maar ben er nog niet wijzer van geworden.
Iemand een suggestie hoe ik met penseel een egale laag kan aanbrengen? Of zit er te veel verdunde verf aan het penseel waardoor ie op het laatst te veel verf op het oppervlak dropt?
Alvast bedankt en de groeten,
Hugo
Hi Hugo,
Als ik iets met de kwast doe met vallejo (en dat is niet veel) dan verdun ik dat niet en heb dus ook geen problemen.
De enigste keer dat ik het verdun en dat is voor chipping heb ik ook geen problemen opgemerkt, maar dat zal wel liggen aan de hoeveelheid verf die je dan gebruikt.
Mischien dat kunstof kwasten helpen Hugo?
Ronald Kok
The Netherlands
The Recovery Site
http://home.wanadoo.nl/ronkok