Revell sdfkfz 250

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

Revell sdfkfz 250

Lars Fehse
Lars Fehse

September 18th, 2003, 2:02 pm #1

Hallo,

mijn modelwinkel heeft de Revell Sdkfz250 voor €15,-
en de Demag 1tn voor €10,-
Is een van deze kits het geld waard?
De 250 heb ik al eens gebouwd en ik vond hem wel mooi... ik vraag me af of ik dat ding in een "late war" vehicle kan conventeren??

Mvg Lars
Share

jan willem stokkers
jan willem stokkers

September 18th, 2003, 2:26 pm #2

dat zal dan waarschijnlijk gaan om de 250/3 Funkwagen! ALs je schrijft dat je hem al eens gebouwd hebt dan weet je of ie zijn geld waard is! Ik heb hem zelf ook liggen en vind het een top karretje, maar dat zeg ik al gauw omdat deze 250 alte/neu mijn favoriete voertuigen zijn.

Op je vraag of je hem kunt ombouwen tot een late war, lees neu ausfuhrung, dan is het antwoord nee! De neu ausf. zijn rechthoekiger van vorm en de alte ausf. loopt wat schuin af. Beter om ML bijv. te kijken bij de gallery wat ik bedoel!!

Als je eens wilt gaan voor een leuk stukje info dan is ervan de "Militaria" reeks (Pools/Engelse tekst) een leuk boekje over deze serie. Voordeel dat je een veel kleurplaten hebt in het boek.

Is ook recent een nieuw boek op de markt gekomen over deze serie "Military vehicles in detail SdKfz. 250/1 to 250/12". Ook leuk om te hebben. Voordeel van dit boek is dat je wat meer info hebt over motor onderdelen en wat meer foto's in het veld.

MK models heeft ook een boek, maar dan meer op modelbouwgebied over de 250 serie, en die is absoluut aan te bevelen.

succes, jw
Share

September 18th, 2003, 2:41 pm #3

Hallo,

mijn modelwinkel heeft de Revell Sdkfz250 voor €15,-
en de Demag 1tn voor €10,-
Is een van deze kits het geld waard?
De 250 heb ik al eens gebouwd en ik vond hem wel mooi... ik vraag me af of ik dat ding in een "late war" vehicle kan conventeren??

Mvg Lars
Dit apparaatje heb ik een tijd geleden aangeschaft, aan begonnen, maar ik stuitte op een gegeven moment op problemen bij het samenstellen van de achterbak. Persoonlijk vind ik het globale uitleg. Voor diegene die het kunnen naslaan...bouwtekeningnummers:
32 t/m 37. Ik moest onderdelen gaan bewerken. Ik acht de kans natuurlijk enorm dat ik de enige ben met dit probleem
De gedetailleerdheid is niet 't sterkte punt, maar voor 10 Euro heb je best een geinig bakkie.
Een add-on setje lijkt me wel nodig denk ik, als die er is.

groetjes Frank
Like
Share