Primer op resin figuur...?

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

Primer op resin figuur...?

Erik van Mierlo
Erik van Mierlo

October 16th, 2003, 5:02 pm #1

Misschien een rare vraag... Ik ben nu bijna klaar met het in elkaar plakken van mijn eerste 120mm resin figuur en nu is ie toe aan wat verf!! Er staat me iets bij dat er laatst iets op het forum gestaan heeft over primer lagen op resin maar kan de het niet meer vinden.. Dus: is het aan te raden een primer laag op het resin figuur te spuiten voordat ik met de rest van de beschildering aan de gang ga?

Groets,

Erik.
Share

October 16th, 2003, 5:29 pm #2

en goed laten drogen
Bert
Like
Share

Theo Naus
Theo Naus

October 16th, 2003, 5:29 pm #3

Misschien een rare vraag... Ik ben nu bijna klaar met het in elkaar plakken van mijn eerste 120mm resin figuur en nu is ie toe aan wat verf!! Er staat me iets bij dat er laatst iets op het forum gestaan heeft over primer lagen op resin maar kan de het niet meer vinden.. Dus: is het aan te raden een primer laag op het resin figuur te spuiten voordat ik met de rest van de beschildering aan de gang ga?

Groets,

Erik.
zeker als je met acryl (Vallejo) aan de gang gaat.

Theo
Share

Erik van Mierlo
Erik van Mierlo

October 16th, 2003, 7:26 pm #4

Groets,

Erik.
Bert, nog één vraagje naar aanleiding van je antwoord. Wat gebruik je als primer? Gewoon een Humbrol kleur? Of heel iets anders?

Groetjes,

Erik.
Share

October 17th, 2003, 5:24 am #5

maar ofwel spuitplamuur, ofwel een paar lagen verdunde Vallejo in de basiskleur van het model, dus bijv. olive groen bij groene uniformen en okergeel bij huid
Bert
Like
Share