Patronen

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

Patronen

August 2nd, 2003, 8:35 pm #1

Hoi,
Ik heb in het fotoboek bij de commentaar gelezen dat sommige onder jullie patronen maken om dan op de voertuigen te spuiten. Met welk programma is dat? En ik had ook ergens gelezen dat er sommigen zijn die tanks enzo namaken met een tekenprogramma? Het welke is dat dan?
Groeten
Wesley
Like
Share

Philip Jan van Sandwijk
Philip Jan van Sandwijk

August 3rd, 2003, 8:23 am #2

Beste Wesley,

De beste programma's voor dit werk zijn Cat design programma's , ze kosten een wel wat , maar het is het aller beste , alle ontwerpers gebruiken het !
en dan voor dat je Cat onder de arm hebt , is dat heel wat weekjes trainen !
maar ik denk ook dat je het gewoon met een gewoon teken programma kan doen !

Succes

Philip
Share

Jakko Westerbeke
Jakko Westerbeke

August 3rd, 2003, 10:18 am #3

Ik denk dat je CAD bedoeld, voor Computer-Aided Design

Als antwoord op Wesley's vraag: het hangt ervan af wat je precies wilt. Is het je bedoeling om een vijf-aanzichten-tekening te maken, dan is een CAD-programma wel het beste dat je kunt gebruiken, hoewel je ook een vector-gebaseerd tekenprogramma kunt nemen (Corel DRAW!, Adobe Ilustrator, e.d.).

Wil je een "echt" model in de computer maken, dan heb je een programma nodig dat 3D-modellen kan maken; hier zijn er ook heel wat van, maar (als je de best mogelijke resultaten wilt en de tijd en volharding hebt om het echt te leren gebruiken) dan is een ray-trace-programma wel het beste — maar niet het makkelijkst in gebruik. Hierin definieer je voorwerpen in drie dimensies, en het programma rekent dan uit hoe het eruit ziet alsof je er een foto van neemt.
Share