panzerwerfer maultier munitiedrager, bovenkant?

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

panzerwerfer maultier munitiedrager, bovenkant?

Jochem Kleerebezem
Jochem Kleerebezem

June 1st, 2003, 6:24 pm #1

Hoi Hoi

Heeft iemand een foto, of een tekening van hoe de maultier mmnitiedrager eruit ziet aan de bovenkant?
Hoe is het gat afgedicht waar normaal de afuit van de panzerwerfer in zit? Of hebben de munitiiedrager versies dit "gat" helemaal niet?

Ik vind een maultier zonder werfer eigenlijk mooier dan met. Als het omzetten naar de munitiedrager een simpele ingreep is...tja...dan maak ik die.

Hoop dat jullie kunnen helpen

Groeten

Jochem
Reply
Share

June 1st, 2003, 6:43 pm #2

Volume 9 number 3 staat een dio met de werfer en een munitiekarretje. Opzich heel simpel om te doen: het deel waar normaal de werfer zit vervang je door een deel plastic styrene. Werk het evt. af met punch en die (nageltjes maken) en op dit voertuig is nog een rekje geplaatst waar van alles en nog wat ligt opgebied van munitiekistjes etc. etc.

jw
Reply
Like
Share

Jochem Kleerebezem
Jochem Kleerebezem

June 1st, 2003, 6:50 pm #3

Hoi JanWillem

Das even helemaal preciese bron-verwijzing zeg
Kan ik een houten afdekplaat maken ala bergepanzer 3 of is het een stalen plaat?

Alvast bedankt voor de tip!

Groeten

JOchem
Reply
Share

June 1st, 2003, 6:53 pm #4

.
Reply
Like
Share

Hans Peulen
Hans Peulen

June 1st, 2003, 8:40 pm #5

Hallo Jan Willem & Jochem,

Ik ben zelf al bij gelegenheid een tijdje op zoek, naar wat nu bij deze Munitionträger Maultier als afdekking gebruikt werd.
De enigste foto, die ik heb waar iets op te zien is staat in een oud boekje over het Duitse raketwapen, grofweg Nebelwerfers, Panzerfaust/Panzerschreck?Puppchen, etc.
Hieruit op te maken is, dat er waarschijnlijk geen luiken in zijn.
De oplossing met de metaalplaat ligt erg voor de hand, en de "Verlinden"-oplossing heb ik gezien, echter Verlinden is voor mij nooit een geloofwaardige bron geweest.
Ik ben nog steeds op zoek naar een foto (Ground Power?), die de definitieve oplossing geeft!!!

In ieder geval wens ik Jochem succes met z'n conversie, en wellicht zien we deze Munitionträger Maultier in het fotoalbum..
Grtz, Hans
Reply
Share

June 1st, 2003, 9:55 pm #6

wel om een vermoeden gaan!!! De bouwer van het dio is trouwens Greg Chilar. Ben zelf, sinds ik dit dio voor het eerst zag, redelijk onder de indruk geraakt van het dio! En heb zelf ook zo'n voertuig op zolder liggen om ooit eens te worden verwerkt in een diootje.

Maar kan geen passend antwoord geven of het een feit is. Heb in het begin ook gezocht voor ref.materiaal maar ook in mijn geval helaas geen succes.

Iedergeval veel succes en plezier met bouwen.

jan willem
Reply
Like
Share

Jochem Kleerebezem
Jochem Kleerebezem

June 2nd, 2003, 6:29 am #7

Hallo Jan Willem & Jochem,

Ik ben zelf al bij gelegenheid een tijdje op zoek, naar wat nu bij deze Munitionträger Maultier als afdekking gebruikt werd.
De enigste foto, die ik heb waar iets op te zien is staat in een oud boekje over het Duitse raketwapen, grofweg Nebelwerfers, Panzerfaust/Panzerschreck?Puppchen, etc.
Hieruit op te maken is, dat er waarschijnlijk geen luiken in zijn.
De oplossing met de metaalplaat ligt erg voor de hand, en de "Verlinden"-oplossing heb ik gezien, echter Verlinden is voor mij nooit een geloofwaardige bron geweest.
Ik ben nog steeds op zoek naar een foto (Ground Power?), die de definitieve oplossing geeft!!!

In ieder geval wens ik Jochem succes met z'n conversie, en wellicht zien we deze Munitionträger Maultier in het fotoalbum..
Grtz, Hans
Hallo Hans en Jan Willem,

Tiss inderdaad wel een beetje mysterieus voertuig. Ik heb zelf al even mijn eigen bescheiden archiefje doorgewerkt...nix.
Ik denk dat het afdekplaatje zonder luiken wel het meest logisch is.

Ik zoek nog wel even verder, de "conversie" is toch in een minuut gepiept.

Groeten

Jochem
Reply
Share