naamplaatje

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

naamplaatje

Bas Slaats
Bas Slaats

March 27th, 2003, 3:40 pm #1

Hoi iedereen,

hebben jullie nog wat sugesties hoe je een mooi naambordje voor een diorama kunt maken?

Alvast bedankt,

Bas Slaats
Reply
Share

mies ruiter
mies ruiter

March 27th, 2003, 3:55 pm #2

Hallo

Je kan eens informeren in een winkel die sportprijzen
verkoopt.

Zelf ben ik daar nog niet geweest maar op de
vorige Twenot meeting zag ik verscheidende naamplaatjes,die (denk ik) daar gemaakt zijn.

greetz Mies
Reply
Share

March 27th, 2003, 3:57 pm #3

Hoi iedereen,

hebben jullie nog wat sugesties hoe je een mooi naambordje voor een diorama kunt maken?

Alvast bedankt,

Bas Slaats
hoi Bas,

je hebt heel veel opties denk ik zelf maken van plastic, geef het de juiste kleur, wrijfletters, een vernisje en klaar is kees, maar waarom moeilijk als 't makkelijk kan? winkels die sportprijzen verkopen maken deze plaatjes voor heel weinig!

ik heb dit zelf laten doen, en het resultaat was een mooi goudkleurig plaatje, wat je zo op de ondergrond kunt plakken, met in gegraveerde tekst. kosten nog geen 2 euro...

gr,
frans.
Reply
Like
Share

Marc Vooijs
Marc Vooijs

March 28th, 2003, 9:01 am #4

Hoi iedereen,

Alvast bedankt,

Bas Slaats
Veel schoenmakers en doe-het-zelfzaken hebben vaak graveerservices. Het hangt een beetje af van het aanbod van deze zaken en in veel gevallen zal je het via hun moeten bestellen, maar ik heb er al mooie exemplaren laten maken.

Groeten,

Marc.
Reply
Share

Bas Slaats
Bas Slaats

March 28th, 2003, 11:02 am #5

(N/T)
Reply
Share

Jakko Westerbeke
Jakko Westerbeke

March 28th, 2003, 11:23 am #6

Hoi iedereen,

Alvast bedankt,

Bas Slaats
Een makkelijke methode: koop (of "leen") van die transparante vellen voor een overhead-projector, en print daar de naam op, met witte letters op een zwarte achtergrond (dus worden ze doorzichtig op het geprinte vel). Knip het zo ontstane naamplaatje uit het vel en spuit de achterkant zilverkleur, wit, of iets dergelijks. Neem dan dubbelzijdig plakband dat breed genoeg is om het hele naamplaatje op te plakken, en zet het daarmee vast op je diorama of sokkel.

Let wel op dat de inkt van inktjet-printers uit kan lopen als hij nat wordt, dus is het waarschijnlijk een verstandig idee om er een laagje vernis overheen te spuiten, of het naamplaatje op een gewoon vel papier te printen en dan te kopiëren op een overhead-projector-vel (of een laserprinter te gebruiken).
Reply
Share