M16 of M3

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

M16 of M3

Arno Riedel
Arno Riedel

July 24th, 2003, 6:36 pm #1

Het schijnt dat de M3 half-track wel heel even is gebruikt in 'Nam. Hij was dan wel voorzien van een 107mm mortier i.p.v. een 81mm. Dit is voorlopig niet te onderbouwen met foto's maar ik spit wel even verder. Groetjes Arno
Reply
Share

July 24th, 2003, 10:19 pm #2

ik heb al 5 half-tracks in de doos liggen, daar moeten er nu dus nog 2 bij? LOL

gr,
Frans.
Reply
Like
Share

Arno Riedel
Arno Riedel

July 25th, 2003, 5:17 am #3

Ik heb net bericht gekregen dat er geen enkele half-track door US strijdkrachten officieel in 'Nam is gebruikt. Dat er toch nog overblijvertjes zijn gevonden en door ondernemende Amerikanen zijn opgeknapt kan niet uitgesloten worden. Maar wat moet je dan bouwen? Zonder foto's is daar geen beginnen aan. Groetjes Arno
Reply
Share

Sam Alderlieste
Sam Alderlieste

July 25th, 2003, 11:58 am #4

Het schijnt dat de M3 half-track wel heel even is gebruikt in 'Nam. Hij was dan wel voorzien van een 107mm mortier i.p.v. een 81mm. Dit is voorlopig niet te onderbouwen met foto's maar ik spit wel even verder. Groetjes Arno
Arno ,

een artikel in fine scale modeler van een x aantal jaren geleden was gewijd aan 'vietnamese' de M3 halftrack, een conversie gebaseerd op de tamiya M21.
De auteur/bouwer was Hilbert Graf.

Grz,

Sam.

P.s.

Ik kan het artikel evt. (na de vakantie) kopiëren.
Reply
Share

Arno Riedel
Arno Riedel

July 25th, 2003, 1:10 pm #5

Ik heb dat artikel ook, en ik ontken ook niet dat ze gebruikt kunnen zijn, maar waar baseer je je dan op als je zo een model zou gaan maken. Natuurlijk kun je als je ooggetuigen hebt van hun verhalen uitgaan. Maar hoe accuraat zijn deze verslagen? Je blijft dan toch zitten met een model van, wat had kunnen zijn. Op zich niks mis mee, als het maar er bij wordt gezegd. Over ooggetuigen gesproken, ik ken een Vietnam veteraan die bij hoog en laag volhoudt dat hij een Duitse half-track in Vietnam (NVA) heeft gezien. Onmogelijk? Wie het zeker weet mag het zeggen. Groetjes Arno
Reply
Share

July 25th, 2003, 2:16 pm #6

komt er iemand nog met een door de amerikanen buitgemaakte en gebruikte tiger foto aanzetten, en kan ik daarmee aan de slag

waar gaat dit heen? ik staak mijn research LOL.

gr,
Frans.
Reply
Like
Share

July 25th, 2003, 3:01 pm #7

Ik stop er ook mee of er moet echt foto's te voorschijn komen. Groetjes Arno
Reply
Like
Share

Rob Plas
Rob Plas

July 25th, 2003, 4:01 pm #8

Er bestaan hardnekkige geruchten over het bestaan van een NVA Panther tank....

Raar?
Ja maar niet helemaal een fabeltje: Na WO 2 hebben de fransen Panthers gebouwd om ze te testen en evt te gebruiken. De Bergepanther in het Saumur Museum zou er daar 1 van kunnen zijn volgens de geruchten.
En wie hebben de hele boel in Vietnam in gang gezet?
De Fransen (Niet Brakus)
Er bestaan een aantal berichten van een "Panther" die gezien zou zijn vanuit de lucht.

Rob
Reply
Share

July 25th, 2003, 4:54 pm #9

Maar totdat er echt een bewijs van is beschouw ik die voertuigen als een soort"Nessie". Vele hebben het gezien maar goede foto's bestaan niet. Groetjes Arno
Reply
Like
Share

barry Mikkers
barry Mikkers

July 25th, 2003, 6:36 pm #10

Er bestaan hardnekkige geruchten over het bestaan van een NVA Panther tank....

Raar?
Ja maar niet helemaal een fabeltje: Na WO 2 hebben de fransen Panthers gebouwd om ze te testen en evt te gebruiken. De Bergepanther in het Saumur Museum zou er daar 1 van kunnen zijn volgens de geruchten.
En wie hebben de hele boel in Vietnam in gang gezet?
De Fransen (Niet Brakus)
Er bestaan een aantal berichten van een "Panther" die gezien zou zijn vanuit de lucht.

Rob
ze liggen achter de grote hal, je kunt er zo heen lopen. een blauwe circel met wat letters erin, zal een foto opzoeken (heb ik nog wel)
Reply
Share