Loopwielen

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

Loopwielen

Mark Pronk
Mark Pronk

August 27th, 2003, 1:26 pm #1

Hallo, mijn naam is Mark Pronk en ik ben 16 jaar oud. Ik heb een vraagje over de rubber loopwielen, het is waarschijnlijk een veel gestelde vraag maar hoe kan je ze het beste schilderen en met welke kleuren.

Alvast bedankt

Mark Pronk
Share

boris bakker
boris bakker

August 27th, 2003, 4:14 pm #2

ik heb een soortgelijke vraag ook deze week gesteld alleen bij een reactie in het foto album. (ik vroeg hoe iedereen toch alles schilderd dus ook wielen als het complete model al in elkaar gelijmd is en dus ook de tracks en wielen.)

iemand antwoorde: de wielen/loopwielen kun je met een heel donker mengsel van donkergrijs en thinner die komt dan als en dikke wash te voorschijn en kan heel makkelijk worden aangebracht op de wielen net als een normalen wash heel sucuur dus. dus gewoon een hele donkere grijze kleur met thinner. (pas wel op want thinner kan puur plastic oplossen!!!!)

succes en groeten boris
Share

Mark Pronk
Mark Pronk

August 27th, 2003, 4:38 pm #3

Bedankt, ik zal eens een poging wagen
Share

August 27th, 2003, 8:31 pm #4

voor een wash omdat dit inderdaad het plastik aantast en in het ergste geval ook je verflaag verwijderd.

Het beste kan je gewoon wasbenzine gebruiken werk prima op Humbroll en Tamiya, de anderen merken weet ik niet.

Gr,

Ronald Kok
The Netherlands
-----------------------------
The Recovery Site
http://home.wanadoo.nl/ronkok
Like
Share

boris bakker
boris bakker

August 28th, 2003, 10:38 am #5

want ik heb een paar dagen terug dit zelfde van mies ruiter gehoord en dat vond ik ook al een vreemd verhaal.

want ik ken iemand die er ooit z'n airbrush mee wou schoon maken en zag zo z'n airbrush voor z'n ogen oplossen dus dat is niet de bedoeling.
daarom vond ik ut ook al een beetje vreemd om dan thinner te gebruiken maarja op sommige manieren zal het dan misschien wel kunnen. was benzine dus ronald.

ook bedankt dan anders had ik misschien de zelfde ramp gekregen>

vr groeten boris bakker
Share

August 28th, 2003, 11:34 am #6

De oorsprong van deze fout komt waarschijnlijk door verkeerde vertalingen uit het engels: bij de westerburen is nl een thinner gewooon een verdunner, dus vaak wasbenzine of terpentine.
Tinner zoals wij dat kennen heet nl. in het Engels weer een solvent...
Leuk he
Rob
Like
Share

boris bakker
boris bakker

August 28th, 2003, 4:33 pm #7

inderdaad wel grappig ja maar toch bijna een grote fout.
je zal het maar gebruiken als terpentine of wasbenzine dan is je resultaat denk ik wat minder. bedankt dat jij het goede hebt toegelicht.

bedankt en vr groeten boris
Share

Ronald Kok
Ronald Kok

August 28th, 2003, 8:50 pm #8

kan ook je plastik aantasten en dan vooral de assen waar je wielen aan vast zitten
Deze willen dan wel eens spontaan afbreken als er iets teveel druk op komt te staan.

Ronald
Share

Marc Vooijs
Marc Vooijs

August 29th, 2003, 7:42 am #9

Terpentine beinvloed ook in grote mate de kwaliteit van je verflaag. Ik merk zelf dat je in veel gevallen een witte waas krijgt over het geheel.

Ik heb overigens terpentine ooit wel eens gebruikt om de ruiten van kassen (schaal 1/87) matter te maken en ze een beslagen uiterlijk te geven. Gewoon met een beheerst beetje terpentine het plastic nat maken. Net zo lang herhalen tot je het gewenst resultaat verkrijgt.

Pas dus op met je ruitjes en koplampen

Share