Leuk idee voor een dio....

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

Leuk idee voor een dio....

Erik van Mierlo
Erik van Mierlo

March 30th, 2003, 7:08 pm #1

Op bladzijde 25 van "Panzers in the east (1) The years of aggression 1941 - 1943" staan twee foto's van een StuG III A (of B) die net een T34 geramd heeft. Net vond ik op het net nog een derde foto van deze situatie.

De StuG is een Ausf. A of een hele vroege Ausf. B. Welke van de twee kan ik niet met zekerheid zeggen. Heeft iemand hier misschien een idee over?

Van T34's heb ik helemaal geen verstand. Zou iemand mij kunnen vertellen welke versie het is en met welke bouwdozen ik een goed model van dit voertuig kan maken?

Verder ben ik ook benieuwd naar de eenheid waar de StuG bij hoort, het tijdstip en de plaats waar dit allemaal plaatsgevonden heeft. Weet iemand hier iets over.

Groets,

Erik.
Reply
Share

Jakko Westerbeke
Jakko Westerbeke

March 31st, 2003, 10:22 am #2

De foto werkt niet, en je kan ook niet rechtstreeks naar de URI gaan. Deze link werkt wel: http://scalecombat.narod.ru/realwar/ww2photos.html maar als je dan op het fotootje klikt kom je alsnog bij één of andere foutmeldings-pagina uit... Als zodanig is het enige dat ik over kan zeggen dat het een T-34 met 76 mm kanon is, en afgaande op de postzegel-formaat foto die ik wel kan zien, met het grote luik in het torendak voor zowel de commandant als de schutter. De wielen hebben zo te zien rubber banden, dus de tank is waarschijnlijk gemaakt vóór het rubbertekort van ±1942-43.

Als die foto het nou gewoon zou doen zou er meer met zekerheid over te zeggen zijn, gok ik.
Reply
Share

Reinoud Middag
Reinoud Middag

March 31st, 2003, 3:40 pm #3

Op bladzijde 25 van "Panzers in the east (1) The years of aggression 1941 - 1943" staan twee foto's van een StuG III A (of B) die net een T34 geramd heeft. Net vond ik op het net nog een derde foto van deze situatie.

De StuG is een Ausf. A of een hele vroege Ausf. B. Welke van de twee kan ik niet met zekerheid zeggen. Heeft iemand hier misschien een idee over?

Van T34's heb ik helemaal geen verstand. Zou iemand mij kunnen vertellen welke versie het is en met welke bouwdozen ik een goed model van dit voertuig kan maken?

Verder ben ik ook benieuwd naar de eenheid waar de StuG bij hoort, het tijdstip en de plaats waar dit allemaal plaatsgevonden heeft. Weet iemand hier iets over.

Groets,

Erik.
Ik zie geen plaatje Kun je 'm nog een keer posten??

Groeten,

Reinoud.
Reply
Share

harry"bacardi'' (v.d.vlag)
harry"bacardi'' (v.d.vlag)

April 1st, 2003, 8:06 am #4

hi eric...

volgens mij is het een model 1941 ....dit i.v.m. het grote luik bovenop ...de rubberen wielen ..etc ...etc ..

Tamiya heeft dat model ook (t-34 model 1942)
zvezda geloof ik ook ..die meer accuraat is ??
maar zit wel wat meer werk aan ...

misschien heb je hier wat aan ...

http://www.battlefield.ru/map.html

en ff bij t-34 kijken ...

greetz harry
Reply
Share

Jakko Westerbeke
Jakko Westerbeke

April 1st, 2003, 10:34 am #5

Als het inderdaad een T-34 model 1941 is, en je wilt hem nabouwen, dan zou het waarschijnlijk een goed idee zijn de Military Modelling van vorige, deze, en volgende maand te kopen. In de eerste twee staat een uitgebreid artikel over de echte T-34 model 1941, in het laatste volgt een artikel over het bouwen van een model ervan. Hij is in ieder geval niet rechtstreeks uit de doos te bouwen; zelfs Tamiya's 1942-uitvoering heeft heel wat aanpassingen nodig om voor een tank uit 1941 door te kunnen gaan.
Reply
Share

Erik van Mierlo
Erik van Mierlo

April 1st, 2003, 5:20 pm #6

Groets,

Erik.
Hoi allemaal,

Iedereen alvast bedankt voor de info! Vreemd, bij mij doet die foto het gewoon. Ook via deze link:

http://scalecombat.narod.ru/realwar/ww2photos.html.

Hier is de foto nog een keer:

Op deze foto is niet duidelijk welk type mantel de tank heeft. Misschien heeft het zin als ik die omschrijf? Op een van de twee foto's in het boek is dit wel goed te zien want daar is de toren inmiddels 90 graden naar links gedraaid.

Heeft iemand misschien nog een idee waar dit gebeurd zou kunnen zijn?

Groetjes,

Erik.
Reply
Share