italeri rupsen grrrrr

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

italeri rupsen grrrrr

mark fontain
mark fontain

August 7th, 2003, 8:17 pm #1

ergens m24 chafee rupsen te vinden of toch die elastieken gebruiken (ben er 20 jaar uit geweest maar rupsen maken is nog steeds a prob man)
Reply
Share

August 7th, 2003, 9:34 pm #2

tja, die van italeri zijn inderdaad niet best....zelf heb ik de metalen track links van friul model voor de chaffee geprobeert, en deze zijn fantastisch! je hebt er gelijk de goede (authentieke) sprockets en idler wheels bij....

een ander alternatief zijn de plastik track links van armour tracks...ook deze komt met bij passende drive sprockets, maar vind ik toch iets minder dan friul....bij armout tracks kun je wel kiezen of je de early (steel type) of later (rubber) tracks wilt....

opties genoeg lijkt me.

hth,
Frans.
Reply
Like
Share

mark fontain
mark fontain

August 8th, 2003, 7:48 am #3

oke bedankt ga zoeken naar de metalen rupsen thx
Reply
Share

Alex van de Wetering
Alex van de Wetering

August 8th, 2003, 8:57 am #4

Ik ben indertijd ook aan het stoeien geweest met die M24 rupsen. Ik heb ze in korte segmenten gesneden en met 2 componenten- en secondelijm vastgezet aan de wielen. Het was een flinke klus, maar het zag er niet onverdienstelijk uit. Helaas kwam ik er later achter dat ik de verkeerde tracks heb gemonteerd. Het schijnt dat de rubberblock-tracks uit de Italeri-kit van na WO2 zijn en mijn chaffee moest er een voortslellen uit WO2. Wat dat betreft zijn de Friul-tracks dan een goede keuze.

succes, Alex

p.s. Steve Zaloga heeft ook eens een artikel geschreven in de Military modeling over de Italeri Chaffee.
Reply
Share

G.J.den Boestert
G.J.den Boestert

August 8th, 2003, 9:02 am #5

Er is/komt een nieuwe versie (2e WO) uit van de Italeri Chaffee , hopelijk nu met korrekte rupsbanden.
Reply
Share

Alex van de Wetering
Alex van de Wetering

August 8th, 2003, 9:08 am #6

Dat is goed om te horen!

Het blijft een leuk tankje, dus ik lust er nog wel 1.

Alex
Reply
Share

Jakko Westerbeke
Jakko Westerbeke

August 8th, 2003, 10:02 am #7

Er is/komt een nieuwe versie (2e WO) uit van de Italeri Chaffee , hopelijk nu met korrekte rupsbanden.
Ik heb hem in Middelburg zien liggen een paar dagen geleden, dus hij is te koop in Nederland. Volgens de tekening voorop de doos zitten er de volledig stalen rupsbanden bij, dus niet die met rubber V-blokken die bij het oude model zaten. Ik heb wel zo het gevoel dat dit ook van die "elastieken" zijn, om met Mark te spreken, maar voor een tank als de M24 lijkt me dit op zich toch niet zo'n probleem, want volgens mij stonden de rupsbanden daarvan toch altijd behoorlijk strak.
Reply
Share

August 8th, 2003, 11:14 am #8

heb zelf een half afgebouwde chaffee in de "wachtkamer staan, die dienst heeft gedaan tijden operation Ripper, Korea. volgens enkele foto's zaten de tracks volgens us begrippen vrij losjes...uiteraard niet zoals bij de duitse en russische modellen, maar toch......

de meeste chaffee's reden daar trouwens rond met de oude steel type tracks. de op de chaffee gebaseerde M-19 reed weer meestal met de rubber type tracks, en de M-41 HMC weer met de steel type....hoezo een rommeltje?

frans.
Reply
Like
Share

Niels Henkemans
Niels Henkemans

August 8th, 2003, 7:38 pm #9

Ik heb hem in Middelburg zien liggen een paar dagen geleden, dus hij is te koop in Nederland. Volgens de tekening voorop de doos zitten er de volledig stalen rupsbanden bij, dus niet die met rubber V-blokken die bij het oude model zaten. Ik heb wel zo het gevoel dat dit ook van die "elastieken" zijn, om met Mark te spreken, maar voor een tank als de M24 lijkt me dit op zich toch niet zo'n probleem, want volgens mij stonden de rupsbanden daarvan toch altijd behoorlijk strak.
kwam vanmiddag effe humbroll kopen en wat ligt daar: nieuwe chaffee, kever en hummel (die van dragon, had ik nog niiet gezien). Helaas geen geld voor die hummel en kever maar die chaffee kon voor 15,25 niet blijven liggen. Meteen gekeken naar de tracks en hier zijn ze dan:

Helaas van die italeri "non flexibel" gevallen (heb dan liever van die echte 'elastieke' van afv-club. Ook deze passen volgens mij niet echt goed (te lang om strak te kunnen zitten
Reply
Share

bert lindeboom
bert lindeboom

August 9th, 2003, 7:54 pm #10

zijn die nu ook van het wotwee model.De oude italeri was gemaakt naar italiaanse gemodificeerde chaffees.Ben benieuwd,is een vrij grote aanpassing van de mallen.

groeten,bert
Reply
Share