hoe maak ik pastels klaar voor gebruik bij het weatheren?

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

hoe maak ik pastels klaar voor gebruik bij het weatheren?

boris bakker
boris bakker

June 6th, 2003, 6:45 pm #1

Ik heb dit nog nooit eerder gebruikt en wou dit eens proberen op m'n BRÜMBARR. en maakt het uit welke soorten pastels ik daar voor gebruik? vet, of vet vrij.

alvast bedankt boris bakker.
Share

Eelke Warrink
Eelke Warrink

June 6th, 2003, 7:35 pm #2

Hoi Boris,

hoewel vette pastelkrijt niet helemaal waardeloos is, is vetvrije beter. Je kunt er poeder van maken door het over een schuurpapiertje te wrijven, of met een mesje er wat af te schrapen. Dan opbrengen met een kwastje, of met zo'n borsteltje voor oog make-up, of wat je maar bruikbaar acht.

Suc6!

Eelke Warrink
Share

peter van dijk
peter van dijk

June 6th, 2003, 10:39 pm #3

Ik heb dit nog nooit eerder gebruikt en wou dit eens proberen op m'n BRÜMBARR. en maakt het uit welke soorten pastels ik daar voor gebruik? vet, of vet vrij.

alvast bedankt boris bakker.
goed te verwerken. Als je de "vette" pastels afschraapt, kun je het poeder met Terpentine vermengen en er een verfje of papje van maken,
die je kunt opbrengen met penseel.
Kleuren kun je droog nat goed mengen.
Werkt goed voor oude modderspatten: Nat stippelen
(dik of dun) als droog is, voorzichtig vlekken 'wegborstelen'. Alles doormekaar mikken en kijken wat ervan komt.....uitproberen op een proef model ontdek je veel mee !
Werkt ook praaachtig voor 'vervuilde tracks-effex'.
Grondkleur aan,maken, beetje dunne "verf' maken.
Tracks verven. rustig laten drogen en alstublieft :
Er ligt stof of zand in alle hoekjes en gaatjes van de
tracklinks. Als je na droging de tracks zacht afborstelt,(drybrush zonder verf) zijn de hoogstliggende delen weer schoon, maar toch iets vuilig.
Nou, ik verlies me effe op de toetsen hiero :D
Ik hoop dat er wat aan hebt Boris.

Have fun;)

groetje Peter
Share

peter v dijk
peter v dijk

June 6th, 2003, 11:08 pm #4

wilde ik toch effe zeggen : de tip over het vervuilen
van de tracks is er 1 van Rob de Jong

Groetje Rob,
Peter
Share

boris bakker
boris bakker

June 8th, 2003, 2:36 pm #5

bedankt voor jullie antwoorden, ik kan nu weer verder met het weatheren en m'n grenzen weer iets verleggen.

greets boris
Share