de o zo beroemde lagbag van de para's info gezocht

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

de o zo beroemde lagbag van de para's info gezocht

sander benjamins
sander benjamins

November 23rd, 2003, 3:13 pm #1

halloa,

kan iemand me uit de brand helpen?
ik heb goede en duidelijke foto's nodig van de
lagbag die de para's op d-day droegen
deze verloren ze toen ze uit het vliegtuid stapten
veel hadden er hun wapens in, tja live sucks.

heb het figuurtje van andrea, een vol gepakte para die klaar staat om in het vliegtuig te stappen.hier wil ik nog zo'n bag bijzetten.

groet'n

sander benjamins
Share

Arno Riedel
Arno Riedel

November 23rd, 2003, 7:14 pm #2

Ik neem aan dat je het over de USparatrooper hebt. Onder de reserve parachute heeft hij een tas dat is de zak die ze aan een touw onder zich lieten vallen. Vaak kon er nog een tas bijgedragen worden om het wapen te beschermen. Hij heeft zijn wapen onbeschermd aan zich hangen blijkbaar voorbereid op een hot LZ. Wil je afbeeldingen van zo een wapentas ik wil wel iets voor je scannen. Groetjes, Arno
Share

sander benjamins
sander benjamins

November 23rd, 2003, 7:28 pm #3

halloa

arno dit is de musette bag die jij bedoelt.
zodra ze op de LZ kwamen en de chute's afworpen gooiden ze deze bag over hun hoofd zodat deze op de rug zat.

hier een kleine afbeelding van de legbag die ik zoek

www.101airborneww2.com , Bedankt
Share

Arno Riedel
Arno Riedel

November 23rd, 2003, 9:21 pm #4

Dat is een van britse makelij, Chota Sahib heeft een Britse Para uitgebracht met zo een legbag. Die firma bestaat niet meer, maar ik dacht dat Sarum Soldiers de mallen heeft gekocht.Trouwens, weet je of de para op de foto zijn sprong heeft overleefd? Wat heeft hij gepakt het lijkt wel een bazooka of mortierloop?
Share

Jules Dolina
Jules Dolina

November 23rd, 2003, 11:30 pm #5

...wat problemen met zijn leg-bag los te laten tijden de jump en is ongelukkig terecht gekomen, waarbij hij zijn bekken brak. heeft een paar dagen in niemandsland gelegen in de buurt van St. Mere Eglise tot hij gevonden werd en geevacueerd werdt.

Zijn naam is Dick Knudsen van F company, 2/506 PIR.

Wat de legbag betreft, je hebt er waarschijnlijk niet veel aan, maar hier:

Ik stuur een scan uit een Osprey boekje wel even naar je toe, van een tekening van een leg-bag.

Groet,

Jules Dolina

Share