De goeie kleur voor Russen

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

De goeie kleur voor Russen

May 26th, 2003, 6:00 pm #1

Hallo allemaal,

Een aardige tijd geleden heb ik mijn Js2M afgewerkt met als kleur een combinatie van Tamiya German Dark Green XF61, Green XF5 en een subtiel beetje Dark Red XF64. Maar is dit nu eigenlijk de goede kleur, of is het gewoon German Dark Green voor Russiche tanks in WOII?

Alvast bedankt,

Marc Koppelman
Reply
Like
Share

Gert Mons
Gert Mons

May 26th, 2003, 7:21 pm #2

De Russische groene kleur was wat lichter dan bijv. dat van de Britten. Maar om de exacte kleur zou ik me niet druk maken. Als er al een standaard was, dan verschilde die standaard kleur al met het verdunningsmiddel waarmee het werd aangebracht. De Russen gebruikten werkelijk alles: benzine, diesel, thinner etc. In Mil. Modelling heeft lang geleden eens een artikel van Cookie Sewell gestaan. Die maakt zich ook niet zo druk over de juiste kleur groen bij de Russen. Vergelijk de museumexemplaren maar en je begrijpt waarom.
Gert
Reply
Share

May 27th, 2003, 6:31 pm #3

Ha Gert,

Bedankt voor je response. Dus ik gewoon doorkleideren met mijn groen kleur.

Bedankt,

Marc

P.s, heb ik ooit weleens gezegd dat ik nog iets zou navragen over een vrachtwagen of iets dergelijks?
Reply
Like
Share