bunkers in zeeland

[url=http://twenot-forums.nl[/url]
De ML/Twenot Nederlandstalige discussiegroep is bedoeld voor al Uw vragen betreffende het bouwen van militaire modellen, diorama's en figuren. (Archive)

bunkers in zeeland

raoul vreeke
raoul vreeke

October 20th, 2003, 8:53 am #1

bij mij op het dorp heeft aan de kust kant een bunker gestaan die is rond 1970 weggehaalt, ik weet niet of er foto's van die bunker is gemaakt. ik zou van die bunker nog wel 's n keer een diorama van willen maken.

dus nu de vraag: heeft er iemand een boek/ website waar alle bunkers van zeeland in staan en het liefst zuid-beveland (want daar woon ik) en er misschien nog foto's/bouwtekeningen alles wat er maar van is. (ter informatie ik woon in het kleine dorpje Waarde.
alvast bedankt raoul vreeke
Reply
Share

Jakko Westerbeke
Jakko Westerbeke

October 20th, 2003, 12:48 pm #2

Vlak na de oorlog heeft Defensie (of hoe dat toen ook precies heette) alle nog bestaande bunkers in Nederland in kaart gebracht — en dat waren er héél wat. Ik weet niet hoe het met Waarde zit, maar alleen hier in Zoutelande al stonden tientallen bunkers en andere (semi-)permanente versterkingen, waarvan er nu nog een stuk of tien over zijn.

Ik zou je aanraden om contact op te nemen met de Stichting Bunkerbehoud (http://www.bunkerbehoud.com), aangezien precies dit onderwerp een groot deel van hun hobby is.
Reply
Share

arne poirot
arne poirot

October 20th, 2003, 6:58 pm #3

bij mij op het dorp heeft aan de kust kant een bunker gestaan die is rond 1970 weggehaalt, ik weet niet of er foto's van die bunker is gemaakt. ik zou van die bunker nog wel 's n keer een diorama van willen maken.

dus nu de vraag: heeft er iemand een boek/ website waar alle bunkers van zeeland in staan en het liefst zuid-beveland (want daar woon ik) en er misschien nog foto's/bouwtekeningen alles wat er maar van is. (ter informatie ik woon in het kleine dorpje Waarde.
alvast bedankt raoul vreeke
tijdens mijn afstuderen aan de Militaire Academie in '86 heb ik onderandere eens studie gedaan naar de innumdatie van Walcheren. Er is veel materiaal over walcheren tijdens de oorlog bij de gemeente (of was het nu de provincie?)
Reply
Share