Zoon in verwachting

Zoon in verwachting

Amber
Amber

May 29th, 2002, 11:43 am #1

Ik heb een hele rare droom gehad. Ik droomde namelijk dat mijn zoon in verwachting was. In mijn droom lag hij al op een brancard (langs de ene kant een verpleegster met een violet-roze uniform aan, wie aan de andere kant de brancard vasthield, heb ik niet gezien, ik liep mee) en we moesten onze weg vervolgen langs een paadje buiten.(groene omgeving) Op een gegeven moment namen we een draai, gingen omhoog en kwamen we aan een gebouw. Een man kwam de deur opendoen. Hij bukte zich (we moesten nog een paar treden opstappen)en reikte naar de brancard. Dan ben ik wakker geworden.

Details: op een gegeven moment hield men de brancard omgekeerd zodat mijn zoon met zijn gezicht naar beneden lag. Ik zei dit en men draaide direct de brancard. Mijn zoon was toch wel een beetje bang. Ik zei dat zijn buik toch heel plat was en daarop zei die verpleegster dat hij toch 9 maanden zwanger was. Op mijn vraag hoe mijn zoon ging bevallen: hij moet op zijn buik liggen met opgetrokken kniën en het komt langs zijn 'muiske'(poep?).
Weten jullie wat dit wil zeggen? Of heb ik gewoon heel fantasierijke dromen?
Groetjes
Amber

Share

May 30th, 2002, 3:12 pm #2

Hallo Amber,

Ik denk dat om deze droom te laten begrijpen het nodig is, dat je er meer achtergrondinfo bij geeft. Doe dat bijv. aan de hand van dit artikel: http://www.geocities.com/pe100nl/hoe_mo ... forum.html

De laatste ontwikkelingen vlak voor de droom kunnen belangrijk zijn. Niet alleen de omstandigheden in zijn leven, maar ook hoe je over hem denkt en voelt. Dromen zijn daar vaak een reactie en antwoord op.

Dat violet-roze is dat rood-violet of blauwviolet met roze erbij?

Over de details: ik zou toch aan zijn voorkant denken als het over zijn 'muiske' gaat.

* [geloof niet zomaar een droomuitleg, maar alleen je eigen gevoel over die uitleg *
Like
Share

Amber
Amber

May 31st, 2002, 6:46 am #3

Ik heb een hele rare droom gehad. Ik droomde namelijk dat mijn zoon in verwachting was. In mijn droom lag hij al op een brancard (langs de ene kant een verpleegster met een violet-roze uniform aan, wie aan de andere kant de brancard vasthield, heb ik niet gezien, ik liep mee) en we moesten onze weg vervolgen langs een paadje buiten.(groene omgeving) Op een gegeven moment namen we een draai, gingen omhoog en kwamen we aan een gebouw. Een man kwam de deur opendoen. Hij bukte zich (we moesten nog een paar treden opstappen)en reikte naar de brancard. Dan ben ik wakker geworden.

Details: op een gegeven moment hield men de brancard omgekeerd zodat mijn zoon met zijn gezicht naar beneden lag. Ik zei dit en men draaide direct de brancard. Mijn zoon was toch wel een beetje bang. Ik zei dat zijn buik toch heel plat was en daarop zei die verpleegster dat hij toch 9 maanden zwanger was. Op mijn vraag hoe mijn zoon ging bevallen: hij moet op zijn buik liggen met opgetrokken kniën en het komt langs zijn 'muiske'(poep?).
Groetjes
Amber
Hallo Pe100

Het is eerder rood-violet maar toch niet te rood.
Je zegt dat ik eerder aan de voorkant moet denken met 'muiske' maar hij ligt op zijn buik met opgetrokken kniën, dan kan dat toch niet?
Met de manier waarover ik hem denk bedoel je mijn zoon en niet mijn droom, niet?
Nu, mijn zoon is het liefste dat ik bezit, hij is mijn zonnetje. Ik zou voor hem door het vuur gaan.
De laatste ontwikkelingen voor de droom: hij heeft net zijn eerste communie gedaan, is net 7 jaar geworden. Ik vind hem de laatste tijd zo verstandig geworden, hij zegt soms van die dingen die alleen volwassenen zeggen.

Iemand anders gaf een voorzichtige interpretatie over mijn droom:
"Men verwacht iets van je zoon waarin hij zelf niet goed gelooft. Mogelijk heeft dat met school en sport te maken. Is het mogelijk dat hij ergens voor geselecteerd kan worden? Als dat mogelijk is dan verwacht men meer van hem dan hij gelooft en jij voor mogelijk houdt." Daar gaf ik dan een antwoord op en hij reageerde:"Ja, maar het gaat dan ook om iets dat nog moet gebeuren en wat je niet begrijpt. Daarom vroeg je in je droom ook aan iemand hoe. Nu vroeg je dit aan mij, dus dat is gebeurd.
Er staat een plotse wending voor de deur volgens je droom. Welke dat juist is, weet ik niet maar ik moest aan voetbal denken. Ik wist echter niet dat je zoon zo graag voetbalde."

"Gezien het iets is dat staat te gebeuren kan ik noch jij bevestigen of de uitspraak al dan niet juist of fout is. Het moet echter volgend de droom wel iets zijn dat zeer dicht in de nabije toekomst ligt"

Bent u hier iets wijzer van geworden?

Groetjes

Amber

Share

May 31st, 2002, 11:26 am #4

Groetjes
Amber
Hallo Amber,

De kleur van het uniform is volgens het systeem wat ik altijd voor dromen gebruik en waar ik goede ervaringen mee heb (zie http://www.geocities.com/pe100nl/kleuren_in_dromen.html ) : Rood-violet = de kleur die lijkt op het sterrenbeeld vissen, die staat dus voor diep gevoelsleven. En roze is een mengeling van wit en rood. Wit = zuiverheid en rood = energie (geven aan), eenvoudig zijn. Roze staat voor teder gevoel, zorgen voor, verzorgen. Deze 2 kleuren op het uniform staan voor “tedere zorg van diepvoelende verpleegster”. De droom kan dit wat overdreven bedoelen.
Zwanger zijn is symbolisch bedoeld (hoe kan het ook anders). Letterlijk zwanger zijn in materiële zin kunnen alleen vrouwen, maar je kunt ook “zwanger zijn van een idee”. Een dichter, musicus of kunstenaar is, figuurlijk gesproken, “zwanger” van een gedicht/muziekstuk/kunstwerk. Als je dat wat platter zegt, dan “zitten ze op het idee te broeden”, een tijdlang, voor het eruit komt. De prestatie die ze maken is dan hetgeen wat “geboren gaat worden”.
En op deze manier is het idee bedoeld in je droom. Dromen praten vaak ik vergelijkingen, symbolen. Het idee is, dat je zoontje zwanger is, maar je moet zelf uitzoeken op welke manier het waar is, letterlijk of figuurlijk. Dromen beelden het dan vaak letterlijk uit (hoe zouden ze het op een duidelijke manier figuurlijk moeten uitbeelden?)
Er wordt dus iets verwacht van jouw zoontje, hij moet aan verwachtingen voldoen. In principe kan iedereen die verwachting van hem hebben: Jij, de school, de cursus, sport, familie, enzovoort. (in principe iedereen met wie hij te maken heeft). Ik zie de reden niet dat het de school moet zijn of dat het op alleen op het gebied van sport zou kunnen zijn. Ook zie ik niet waarom het meer moet zijn dan jouw zoontje zelf gelooft. Kinderen hoeven de suggestie van presteren helemaal niet door te hebben. Het kan wél iets zijn wat onmogelijk is, en jouw opmerking dat zijn buik plat was leg ik uit als dat jij niet zo in die prestatie gelooft, de begeleidende verpleegster wel.
Die verpleegster symboliseert de mensen die “zo goed” voor hem zorgen in verband met de prestatie. De omgeving waar hij dan inzit. Kunnen muziekleraressen zijn als het om muziek gaat bijvoorbeeld.
De mensen die hem begeleiden doen dat niet echt met gevoel, anders kun je de brancard niet ondersteboven vasthouden. Daarom ook denk ik dat de droom een beetje spot met die supergoede en tedere zorg voor hem, door de overdreven kleuren. Misschien heb jij een wat te positief idee over de mensen die voor hem zorgen, op weg naar de lichamelijke of geestelijke prestatie die hij ‘zal gaan leveren’. Maar het omgekeerd vasthouden van de brancard in de droom zegt toch ook veel… de mensen zullen het goed kunnen brengen, hun ‘zorg’ voor hem, misschien.
Ga dus eens na op welk vlak iets van hem verwacht wordt, het zal een actueel punt kunnen zijn, iets wat speelde vlak voordat je de droom kreeg, maar het kan ook over nabije toekomst gaan.
Verwacht iemand iets op het gebied van school, cursus, sport en dergelijke? Denken ze ergens dat hij een wonderkind is? Of verwacht iemand thuis of in de familie dat hij veel gevoel heeft voor de situatie in het gezin, bij de familie of wat dan ook? Misschien dat hij creatief is en gevoel voor kunst heeft? Hij is je zonnetje en kan wijs zijn, is dat misschien wat verwacht wordt?
Het paadje buiten, met groen staat niet voor een letterlijk natuurlijke omgeving, maar voor een ‘geestelijk natuurlijke’ omgeving, voor een zuivere sfeer, een natuurlijke sfeer. Het gebouw staat voor een ‘geestelijke omgeving’ een andere sfeer dus, die wel door mensenhand is gemaakt, meer cultuur dan natuur dus. In dat gebouw zal hij hebben moeten bevallen. In die door mensen gemaakte sfeer moet hij dus de prestatie leveren. Het wordt dus niet overgelaten aan een natuurlijke ontwikkeling zoals bij een natuurtalent, het gaat niet ‘vanzelf’, het is iets waar mensen bij ingrijpen.
Wat dat ‘muiske’ betref: het kan toch wel kloppen, want het komt “langs” zijn muiske. Langs zijn muiske heen dus.
En wat de tijd betreft, ben ik het ook niet met de uitleg die je postte, eens. Ik zie geen reden om aan te nemen dat het om de toekomst gaat. In principe is verleden, heden en toekomst alle drie mogelijk. Maar zo’n droom kan ook een verslag geven van wat er in het verleden gebeurde, zodat je meer kunt begrijpen. Als het om de toekomst gaat, verwacht ik wel de nabije toekomst, omdat dromen meestal niet te ver vooruit gaan. En dromen over langere tijd zijn anders van karakter dan deze, deze is vrij ‘gewoon’.
De plotselinge wending zie ik niet in de droom. Misschien heb je deze uitleg van een helderziende gekregen en heeft die dit als helderziende gezien? Het zou natuurlijk wel kunnen, dat als hij voetbalt, hij wordt gekozen in een soort elite-elftal met hoge toekomstverwachtingen. In dat geval kan het goed zijn dat de droom daarover gaat. Maar dat kan ik dus niet zien, omdat ik alleen met de droom bezig ben en verder geen helderziende of zo ben. De droom zelf zegt er in ieder geval niets over wat het precies is. Maar als je niets in het verleden of heden vindt, hou dan je ogen open voor de toekomst. Je zult het dan kunnen herkennen.
Ik ben benieuwd, wat het uiteindelijk geweest is.
Groetjes, pe100nl.

* [geloof niet zomaar een droomuitleg, maar alleen je eigen gevoel over die uitleg] *
Like
Share

Amber
Amber

May 31st, 2002, 12:05 pm #5

Groetjes
Amber
Dag Pe

Ik heb zitten denken en zie niets in het verleden of het heden dat mij aan die droom doet denken.
De uitleg die ik postte heb ik inderdaad van iemand die heldere beelden ontvangt, zo zag hij iets met sport. Maar om daarvoor geselecteerd te worden, moet hij in een club zitten waar hij kan worden opgemerkt. Doch hij zit niet in een club.
Op school heeft hij goede punten maar ik push hem niet, dus daarover kan hij zich geen zorgen maken.
Ik heb - nu - geen flauw ideen waarover de droom kan gaan maar ik houd je op de hoogte.

Alvast bedankt voor je uitleg.
Groetjes
Amber
Share

June 2nd, 2002, 2:19 pm #6

Groetjes
Amber
Het kan natuurlijk ook over voetballen met zijn vriendjes op straat gaan als hij dat doet. Of volleyballen of hardlopen op vakantiekamp of zoiets.

Misschien is het goed, om (tactisch) met hem een keer in het algemeen te praten over "presteren" en dat ze ook wel eens van je verwachten dat je erg veel kunt presteren, als je zelf voelt dat je dat niet kunt.

Wanneer hij zo'n soort probleem heeft, zou hij zo kunnen weten dat ie dat tegen jou kan zeggen.

pe.

* [geloof niet zomaar een droomuitleg, maar alleen je eigen gevoel over die uitleg] *
Like
Share

amber
amber

June 11th, 2002, 8:25 am #7

Groetjes
Amber
Hallo Pe

Ik heb een sterk vermoeden dat het hier om de zwemles gaat. Mijn zoon zit nl op zwemcursus. Hij heeft het bijna onder de knie. Gisteren heeft hij één maal in het diepe gezwommen (met rugbandjes maar volgens mij is dat enkel maar om die kinderen een gevoel van veiligheid te geven want zo'n bandje kan je kind niet bovenhouden. De zwemlerares stond langs de kant en begeleidt hem met zo'n lange stok. (Ken je vast wel). De tweede keer durfde hij niet meer. Hij mocht dan in het ondiepe zwemmen maar zonder bandjes en dat ging goed. Hij kan dus zwemmen maar is nog bang en heeft er zelf geen vertrouwen in. Eerlijk gezegd, toen ik hem naar het diepe zag stappen zonder rubberen slang,(met zo'n ding zwemt hij heel goed) hield ik mijn hart vast (en vroeg hierboven om hem te beschermen).
Ik kan hier mijn droom in herkennen.
Mijn zoon die toch een beetje bang is, de verpleegster uit mijn droom die mij gerust stelt dat het toch goed komt is hier de zwemlerares.
Uw woorden:'Het wordt dus niet overgelaten aan een natuurlijke ontwikkeling zoals bij een natuurtalent, het gaat niet ‘vanzelf’, het is iets waar mensen bij ingrijpen'= leren zwemmen

Groetjes

Amber
Share

June 14th, 2002, 10:31 am #8

Groetjes
Amber
Hallo Amber,

Als we ervan uitgaan dat dit het is, dan moet de hele droom dus zo verklaard kunnen worden.

We beginnen met die verpleegster aan de ene kant van de brancard, er was dus nog een ander. Zij begeleiden hem dus naar de plaats waar de prestatie afgeleverd moet worden - begeleiding naar het zwemdiploma. De zwemlerares is de zichtbare persoon, er moet nog iemand zijn die voor jou onzichtbaar is, maar wel meewerkt. Een 2e instructeur of zo? Of helpt de onderwijzer ook aktief?

Het ondersteboven houden van de brancard: Dat kan haar fout zijn, hem in het diepe te laten zwemmen terwijl hij bang is. Heb je daar iets hardop van gezegd tegen haar, of in jezelf tegen haar? Het moet iets zijn waar jij een opmerking over maakte. Wanneer gebeurde dat omdraaien van de brancard? Op het paadje nog of in het gebouw, of vlak voor het gebouw?

Het gebouw is de minst natuurlijke sfeer, daar moet hij gaan presteren. Dat kan dan over het diploma-zwemmen gaan, het examen zogezegd. De man die de deur openhield en de brancard in ontvangst nam, zal dan de zwem-examinator zijn.

Dus wat dat omgekeerd houden van de brancard betreft: als het vroeg in de droom was, kan het dit zijn wat je meegemaakt hebt, als jij tenminste reageerde. Maar als het later in de droom was, kan het dat het nog moet gebeuren.

Het klopt wel met die andere uitleg, die je hebt gekregen. De plotselinge wending zit dus niet in de droom, misschien was het een helderziende die dit op helderziende manier heeft gezien?

http://get-me.to/droominfo
Like
Share

Amber
Amber

June 14th, 2002, 12:21 pm #9

Groetjes
Amber
Hi Pe
Nu, zoals ik al eerder zei, de persoon aan de andere kant van de brancard, kreeg ik niet te zien. Er is wel zwemles op school maar daar verwacht ik niet veel van.
I.v.m. die brancard die ondersteboven hing, dat was op het einde, toen de man de deur kwam opendoen. Toen we naar de zwemles gingen en hij naar het diepe mocht, zei ik in mezelf wel 'oei oei oei'. Nu hij kan zwemmen(in het ondiepe gaat hij goed vooruit) maar hij is nog veel te onzeker.
Eens in de zwemles op school is hij in paniek geraakt toen hij de bodem niet kon raken, hij is kopje onder gegaan maar de lerares heeft hem veilig naar het ondiepe gebracht. Hij is nadien toch terug in het zwembad gekomen, weliswaar in het ondiepe. Waarschijnlijk heeft dat een diepe indruk nagelaten en is hij te bang om in het diepe te zwemmen.

Zie hier wat die andere persoon vertelde: "Ja, dat komt aardig dichtbij je droom. Het water, het op de buik, de stok (brancard, de verpleegster(zwemlerares). Ja en ook zoals ik zei iets dat staat te gebeuren (nabije toekomst - hoogzwanger) dat een doorbraak is. Ik had het over sport en dacht aan voetbal, wat je zoon ook leek te doen. Het blijkt zwemmen. Ja dat lijkt me dus een droom waarin dus inderdaad die toekomstige elementen verweven blijken te zitten.
Alleen ontbreekt er voor mij echter nog iets. Tenzij dit zwemmen hem zo zou bevallen dat hij daarmee een nieuwe weg in zijn leven opgaat. Ik had het namelijk ook over iets dat een verandering in zijn levensweg zou betekenen. Nu, het kan... dat nog even afwachten. Maar voor de rest meen ik ook dat je droom en je ervaren verklaring grotendeels te verklaren is. Misschien wordt hij wel een groot zwemmer? "

Ik verwacht niet dat hij dat zwemdiploma nu zal halen of hij moet plots een enorm zelfvertrouwen krijgen. Maar na deze reeks doen we verder en dan haalt hij het wel.

Groetjes

Amber
Share

June 14th, 2002, 7:47 pm #10

Groetjes
Amber
Ik denk dat dat gedeelte in je droom waarin ze de brancard ondersteboven houden, nog moet gebeuren, Amber. Omdat het vlak bij het einde was, bij het gebouw. En ik denk dat het gebouw staat voor de (onnatuurlijke) sfeer van het zwemexamen. Plus dat je in de droom er iets van zei, wat effect op de verpleegster had. En dat is nog niet gebeurd.

Dus als je zoiets meemaakt, vlak voor het zwem-examen, dan is dat een extra bevestiging dat het hierom gaat.

Het zou trouwens kunnen dat jouw zoon ook dromen heeft hierover. Als hij ze zelf onder woorden brengt dan kan hij ze hier ook posten. Je kunt dan evt. helpen met vragen aan hem, zodat ie compleet gepost wordt.

Groetjes, pe.

http://get-me.to/droominfo
Like
Share