iPhone: vmac

The Cell phone version of Dark Castle.

Moderators: izdale, Jon God, La Porta, gruz

iPhone: vmac

nich
Bat
Joined: 20 Jun 2008, 09:32

01 Mar 2009, 13:29 #1

if you jailbreak an iphone, you can install vmac.
http://namedfork.net/iphone/minivmac/

i'll try it out, but i think the keyboard overlayed on top of the game will be too hard to use. i think the source is available, so it wouldn't be too hard to make a small keyboard with only the buttons required to play. might need a throw button as well, rather than tapping.

source: http://vc.namedfork.net/nf/minivmac4iphone/
Reply
Like

La Porta
Dark Castle Itself!
La Porta
Dark Castle Itself!
Joined: 04 Apr 2007, 01:05

01 Mar 2009, 22:49 #2

Yeah, we got wind of this a while ago. If you can get it to work, take some screen shots!
Reply
Like

nich
Bat
Joined: 20 Jun 2008, 09:32

02 Mar 2009, 06:35 #3

i can't find a copy of dc to download. my only copy is on my mac classic, which is in storage. :(
i've played other games like stuntcopter, continuum, lode runner, etc on it. works really well.

can someone pm me a link to dc? preferably on a .dsk or .img. thankyou.

oh, and it has trackpad mode, which requires you to double tap to do a single click. so throwing wouldn't be an issue. it's just the motion keys. maybe accelerometer based movement? tilt the phone left, run left. swipe down to crouch, up to climb/jump. hmm

edit: nevermind, found it. will take some photos...
Reply
Like

nich
Bat
Joined: 20 Jun 2008, 09:32

02 Mar 2009, 13:27 #4



it's hard to photograph glass.

it seems to get laggy with the keyboard, which is kind of useless anyway, due to it being over half the screen. throwing is very easy and intuitive. even when set to horizontal instead of vertical. i always wondered what horizontal was for, now i know it is for iphones. :)
Reply
Like

Jon God
I have made 6000 posts, and all I got was this crappy rank
Jon God
I have made 6000 posts, and all I got was this crappy rank
Joined: 23 Feb 2007, 02:06

02 Mar 2009, 22:53 #5

That is pretty darn cool, thanks for sharing!

Novice: 100% - Beginner: 100% - Intermediate: 100% - Advanced: 100%
http://darkcastlenews.blogspot.com/
http://darkcastle.wikia.com/wiki/Main_Page
Reply
Like

gruz
A True Dark Castle fan
gruz
A True Dark Castle fan
Joined: 25 Apr 2007, 07:05

03 Mar 2009, 10:12 #6

That is awesome nich. I wish I could jailbreak my 2nd gen touch, just to play games on vmac. Better yet, I'd pay good money for that app. I'm sure it's a big sta-da-ding-dong-NOPE with Apple tho... Which is a damn shame IMO. :BKfist:

That really looks unplayable for DC tho, even with the keyboard being transparent. Yuck. Your fingers would block your view of what's going on. It'd have to be reworked...

I really hate your accelerometer idea. It would suck, and let's pray that SHFF doesn't think it's a good idea.
Reply
Like

nich
Bat
Joined: 20 Jun 2008, 09:32

03 Mar 2009, 13:17 #7

no worries. always glad to help fellow vidboi's. share the wealth, k0p.

i kinda hate the accelerometer idea as well. i've played doom and other fps's which use it, and they suck. if a lot of effort was put into predictive controls, then maybe. the game would look at it's current state, read the users input, and then decide what you were probably trying to do. ie it wouldn't run you off the edge of a platform, unless there is no other possible action you might be trying to do. this sounds like a cheat, but when done properly it appears seamless.

apple will never allow a 68k emulator. it requires a dump of the rom from a plus, which is illegal to distribute. you have to own a plus for you to legally use it. i own a classic, which i figure is close enough :D

mouse only games are great on it. stuntcopter, hot air balloon, crystal quest, gunshy, cairo shootout, oxyd, etc

as for 2nd gen ipod touch: http://redsn0w.com/
http://redsn0w.pbwiki.com/FAQ
i don't recommend this if you use your ipod. once the ipod turns off, it must be rebroken via tethering for it to even work as a normal ipod.
Reply
Like

gruz
A True Dark Castle fan
gruz
A True Dark Castle fan
Joined: 25 Apr 2007, 07:05

09 Apr 2009, 10:26 #8

Jailbroke my iPod to try DC out and it's really, really unplayable. Worse than I thought. :( Kinda neat to run the demo and show a couple buddies of mine that know DC tho. I'll definitely record a video of this just to show people how unplayable it is, hahah.

Gotta try out some mouse only games tho!
Reply
Like

Richard
Forum Nut
Richard
Forum Nut
Joined: 23 Jun 2007, 15:37

09 Apr 2009, 12:48 #9

gruz @ Apr 9 2009, 11:26 AM wrote: Jailbroke my iPod to try DC out and it's really, really unplayable.
*Richard gasps
What a surprise...
Reply
Like

shade
Eyeball
shade
Eyeball
Joined: 12 Mar 2008, 00:29

09 Apr 2009, 20:55 #10

gruz @ Apr 9 2009, 02:26 AM wrote: Gotta try out some mouse only games tho!
Ooh. I now want to play Shufflepuck on my iPod.
Yaaaaaaaaaaaaaaaaawn.
Reply
Like

gruz
A True Dark Castle fan
gruz
A True Dark Castle fan
Joined: 25 Apr 2007, 07:05

10 Apr 2009, 07:39 #11

gruz @ Apr 9 2009, 02:26 AM wrote:I'll definitely record a video of this just to show people how unplayable it is, hahah.
http://www.youtube.com/watch?v=IfObDIN2ttM

There, recorded it. Hahahaaa...
Reply
Like

Richard
Forum Nut
Richard
Forum Nut
Joined: 23 Jun 2007, 15:37

10 Apr 2009, 09:00 #12

gruz @ Apr 10 2009, 08:39 AM wrote:
gruz @ Apr 9 2009, 02:26 AM wrote:I'll definitely record a video of this just to show people how unplayable it is, hahah.
http://www.youtube.com/watch?v=IfObDIN2ttM

There, recorded it. Hahahaaa...
that is pretty funny - especially trying to do long jumps :)

Somebody was hacking the main fire-place pic though, ne?

Shuffle-puck though, I could imagine working to an extent. If they kept the paddle under your finger. That said, I suspect that would need modification of the original code; your finger will just act as mouse and probably won't be fast or accurate enough.... at least on the higher levels.
Reply
Like

izdale
Dark Castle Itself!
izdale
Dark Castle Itself!
Joined: 23 Feb 2007, 05:23

10 Apr 2009, 16:16 #13

Nice video. Can it work if the screen is rotated the other direction? Or does Mini vMac only work when it's horizontal?
Reply
Like

gruz
A True Dark Castle fan
gruz
A True Dark Castle fan
Joined: 25 Apr 2007, 07:05

10 Apr 2009, 22:51 #14

Only works in landscape Izdale. =(

Richard - hah, yeah. I gotta get some plugs in for some websites. I'd never distribute that version though, I just use it for videos.
Reply
Like

ChaiN
Guard
ChaiN
Guard
Joined: 19 May 2012, 14:15

19 May 2012, 14:42 #15

No improvements yet? Yet, I wouldn't mind to haul a normal pc big sized kb with me, if I could hook it up to my Galaxy S.

Throwing rocks looks solid. I am pretty sure Crystal Quest wou be perfectly playable. Really would love to have that game along side Lode Runner, Airborne and another few games back to play again.
Luck is a calculated factor.
Reply
Like