Kom til at købe en b(o)x. :-)

Fra adstadige varevogne til koleriske 16 soupapes

Kom til at købe en b(o)x. :-)

October 9th, 2016, 8:21 pm #1

Ja det er min anden af slagsen, efter at have haft adskillige Xantiaer måtte jeg simpelhen tilbage til en bx. Og jeg er virkelig kommet tilbage ;-) en serie 1 bx, yep der findes kun et udstyrs niveau unden denne og den er ikke solgt i dk. xy motor, ingen virker i bag ingen central lås ingen højtaler i dørene, ikke engang et ur. Jeg er faktisk imponeret, ud over den er stort set rustfri, virker alt el også, hvad der nu er i den. Den har stået i 12 år men det var ingen hindring i at starte efter en skvat frisk benzin og et nyt. Batteri. Så nu skal der bygges ny pentlerbil til næste efterår. Ps. Har fået extrem mange dele med, rigtig mange lygter, så er der nogle der mangler noget så sig til.
Like
Share

October 14th, 2016, 9:24 pm #2

_Jais_ wrote:Ja det er min anden af slagsen, efter at have haft adskillige Xantiaer måtte jeg simpelhen tilbage til en bx. Og jeg er virkelig kommet tilbage ;-) en serie 1 bx, yep der findes kun et udstyrs niveau unden denne og den er ikke solgt i dk. xy motor, ingen virker i bag ingen central lås ingen højtaler i dørene, ikke engang et ur. Jeg er faktisk imponeret, ud over den er stort set rustfri, virker alt el også, hvad der nu er i den. Den har stået i 12 år men det var ingen hindring i at starte efter en skvat frisk benzin og et nyt. Batteri. Så nu skal der bygges ny pentlerbil til næste efterår. Ps. Har fået extrem mange dele med, rigtig mange lygter, så er der nogle der mangler noget så sig til.
Hej Jais
Tillykke med erhvervelsen, det er rigtig back to basic, god fornøjelse dejligt når nogen gider holde de gamle biler kørende

Mvh. Tage
Rigtige biler har hydraulik
Og hedder CITROËN
Like
Share

October 15th, 2016, 4:25 pm #3

Teløk!

Helt basic uden ABS?
C5 2.0HDi 2001 Stationcar
Like
Share

October 15th, 2016, 4:47 pm #4

Helt Basic som i eftermonteret sidespejle i højre side, skal nok få taget nogle billeder. Sjovt nok har man valgt også at få eftermonteret en gti vinge på bagklappen. Den køre fint, og efter en skvat lhm rejste den sig med det samme, og bremser virker også fint. Et rigtigt godt udgangspunkt, men mangler en sæde bund.
Like
Share

October 16th, 2016, 6:17 am #5

Du kan vist stort set finde alt til sådan en BX her, http://www.ditonet.dk/, der er i hvert fald ikke så få dele at få, der er et billede af en gti (hvis du klikker på sæde) den har alt hvad man kan ønske af lækkert interiør og står tæt på dig hvis jeg husker rigtigt fra dengang du havde udfyldt din profil
C4-B7 2012 1,6 HDI Seduction super kørende med lidt ekstra power, nu rundt 66000km og den har stadig aldrig haft en fejl, dog en pære nr. pl. lys🙀

Alt kan laves, men det er ikke alt der vil lykkes

Og de sværeste fejl at rette, er dem der ikke er der!
Like
Share

October 18th, 2016, 7:33 pm #6

Nå, har pillet den ene dør af, for at få lavet rust i bunden, som sædvanlig, vand der løber ind i samlingen indefra og ødelægger samlingen. Intet andet at gøre end at skille samlingen og rense ud, og samle den igen. Men nu er jeg i lidt af et dilemma: skal bilen males op til ny igen eller skal den beholde sit rå Look med overfladerust og reperationer. Overvejede i så fald at stoppe overflade rusten med polyester eller lak. Input tak
Like
Share

June 29th, 2017, 6:20 pm #7

er ved at male bilen, men mangler nu de oprindelige lister, da de ikke fulgte med. hvor kan man skaffe dem? har de fleste, men et helt nyt sæt ville være godt
Like
Share

July 2nd, 2017, 8:09 pm #8

Har du prøvet Citroen? Nogen gange ligger der de mærkeligste ting på et lager, fordi der ikke rigtig var salg i det...
Med venlig hilsen
Briand de la Motte

Xantia V6 aut. break '00
- Verdens bedste bil.
2CV6 Club '86
- Verdens mest charmerende bil.
CX 22 TRS '85
- Verdens mest impulsive køb.
Like
Share

July 5th, 2017, 10:27 am #9

Jeg vil da prøve, kender et citroen værksted der gemmer på det mest mærkelige, så om noget sted må de have dem.
Like
Share