Kaburator 34-34 Z1 for 309 Automatic 1600 årg 1990

January 15th, 2018, 2:03 pm #1

Jeg søger efter nogle informationer mv.  for en bekendt.
Handler om en P 309 1600 Aut. årg 1990.
Vi har en revnet kaburator 34-34 Z1   register .
vi har ikke lige været heldige ved hugger forespørgsler , men er der nogen der ved evt hvilke andre biler der bruger netop denne kaburator .
Den skal direkte kunne sættes på .
mvh Birkelund
" det er evnen til at ville, der giver evnen til at kunne "

Bil:
AFDØD
Xantia 1.8i 16v, exclusive årg 98
Nuværende:
Renault Megane Scenic 1,6 16v 90 hk årg 99 DØD
Renault Megane Scenic 1,6 16v 110 hk 2001
Like
Share

January 15th, 2018, 3:08 pm #2

skulle alt andet svigte, altså hos huggeren, så måske https://www.ebay.ie/sch/i.html?Brand=Un ... tor&_sop=1
C4-B7 2012 1,6 HDI Seduction super kørende med lidt ekstra power, nu rundt 66000km og den har stadig aldrig haft en fejl, dog en pære nr. pl. lys🙀

Alt kan laves, men det er ikke alt der vil lykkes

Og de sværeste fejl at rette, er dem der ikke er der!
Like
Share

January 16th, 2018, 3:47 pm #3

Hej hanpal    år og dag siden     men er til endnu.
Har fået Renault Scenic Megane .
nå  men Ebay  dur ikke  , der er masser af solex 34  af forskellig art.
Nu skal jeg ikke kloge, for jeg aner ikke en skid om dette, forsøger blot at hjælpe en ven.
men den jeg skal have hedder 34 - 34  Z1    en register kabu     alle  34 på Ebay er enkelt kabu , så måske de 2 x 34  betyder 2 spjæld ?? .
Havde fat i en hugger  der mente den sad på en Volvo 343    men her hedder den 34-34 z11     så passer div nok ikke   den vi evt skal finde skal kunne sættes lige over     men den er vel ikke bare lige til en enkelt bil ??

Bil:
AFDØD
Nuværende:
Like
Share

January 16th, 2018, 5:12 pm #4

ja velkommen tilbage, gik den ikke længere med xantiaen, nå du er jo godt hjulpen med ranault'en som jo er en rigtig fin bil
jag har snuset lidt rundt.
den der 34-34 Z1 er rigtignok en dobbeltportet register karburator og lavet af Solex måske også andre mned samme betegnelse, men den sidder faktisk i en del biler både Renault Fiat VW Citroen BX (16 TRS) peugeot 405 og Volvo passer jo meget fint da den jo vist nok kørte med reault motor

C4-B7 2012 1,6 HDI Seduction super kørende med lidt ekstra power, nu rundt 66000km og den har stadig aldrig haft en fejl, dog en pære nr. pl. lys🙀

Alt kan laves, men det er ikke alt der vil lykkes

Og de sværeste fejl at rette, er dem der ikke er der!
Like
Share

January 17th, 2018, 3:39 pm #5

hanpal wrote: ja velkommen tilbage, gik den ikke længere med xantiaen, nå du er jo godt hjulpen med ranault'en som jo er en rigtig fin bil
jag har snuset lidt rundt.
den der 34-34 Z1 er rigtignok en dobbeltportet register karburator og lavet af Solex måske også andre mned samme betegnelse, men den sidder faktisk i en del biler både Renault Fiat VW Citroen BX (16 TRS) peugeot 405 og Volvo passer jo meget fint da den jo vist nok kørte med reault motor

Xen var faktisk kommet helt i orden  ,  el og div,  nysynet og slebet og grundet 3 gange og klar til lak  der i dec 16.   så var der sgu en dame der bakkede tværs igennem den den 2.dec 16   kom med 30-40  me4d en trailer bagefter hun tog den ovre fra venstre og tværs over og hun blev bare ved og ved :) forsøgte at undgå hende  så måtte opover en høj kantsten  og tilsidst ind i en mands havehæk  med et eller andet japanerværk holdende inde i mit motorrum :)    så var det slut. havde vel samlet brugt 12-15 K på den   og kunne så få 10 . så købte jeg en blå scenic 1600 årg 99 til de penge  nysynet og med lige godt 200 påp klokken ,  men den måtte jeg så heller ikke beholde :)  for midt 17  kørte en ung mand så nærmest igennem den på langs kl 24  med en passat  sikkert nok i en brandert og stak af fra både min og hans bil   udenfor min bopæl .   politi kom på  og så kæmpede vi ellers en brav kamp et stykke tid med knægtens forsikring osv   jeg forlangte en magen til  med max 250 på klokken og 1½ år til syn  færdig  de ville give 8-10 K   jeg forlangte min 15 idet de koster det hvis ikke de har gået mere og nysynet.    jeg vandt kamp   og har så nu en rød 2001 scenic magen til med 270 på klokken  nysynet  ok .   jeg var hverken sur eller skuffet   jeg var total splinter hamrende rasende   .
Nå det var lige en indledning :).
Nå men det kabu sjov  ,   det korte og lange i det er at uanset hvor den kommer fra, så skal vi være sikre på den passer 100    altså både kabler ledninger  dyser  og hvad ved jeg  sagt på en anden måde   vi skal blot spænde 4 bolte og sætte div på .
Det handler om en mand på et par og 70  i Silkeborg og han kan ikke begynde at lave div omforandringer   han kan sætte den på.  og jeg kan ikke køre til Silkeborg  for at rode med lortet.  så evt hugger må vel garantere  opgive data og vi må spørge " PEGØJ "  om det dur .

Bil:
AFDØD
Nuværende:
Like
Share