e6g væske

- og Cactus, Picasso, Pluriel, XTR og DS

March 13th, 2018, 4:54 pm #11

Kenneth wrote: Jeg har fået påfyldt. Købte en dunk original hydraulik olie hos Citroen... og jo.. det er dyrt !!!

Hvis den mister hydraulik olie er det sandsynligvis pga. en utæt retur slange. Se evt. denne tråd:

viewtopic.php?f=19&t=3809&p=23106#p23106

Og her er specifikationerne på olien:

http://c4owners.org/plugins/forum/forum ... php?124470
naa prisen er da ikke så gal igen http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Olie/ ... 000028186/
C4-B7 2012 1,6 HDI Seduction super kørende med lidt ekstra power, nu rundt 66000km og den har stadig aldrig haft en fejl, dog en pære nr. pl. lys🙀

Alt kan laves, men det er ikke alt der vil lykkes

Og de sværeste fejl at rette, er dem der ikke er der!
Like
Share

March 13th, 2018, 5:03 pm #12

Kenneth wrote: Øv... Hvis du ikke kan se nogen steder det løber ud, kan det være ved aktuatoren helt inde i koblings navet - I så fald er det en dyr omgang (=ny kobling + aktuator)

Jeg ville starte med at fylde beholderen - bemærk at systemet skal sættes i trykløs tilstand med lexia inden påfyldning !
Det undrer mig bare at hele gearkassen er smurt ind i olie udvendig
Like
Share

March 13th, 2018, 5:19 pm #13

Hvis den er smurt ind udvendigt lyder det ikke som aktuatoren.... Så skulle det bare dryppe nedenud.

Er du sikker på at det ikke er returslangen (nr. 2 på hanpal's billede) der er utæt ? Man kan ikke se det før man får slangen afmonteret helt...

Som du sikkert har opdaget, så skal luftfilterkassen mm. afmonteres for at komme derned. Og låget til de 4 hydraulik stemler skal afmonteres (Der skal tages lidt ved når låget skal af)

Jeg har tidligere skrevet lidt om det herinde... Søg og du vil finde ;-)
C4 GP - 2,0 HDI årg. 2007
Tidligere:
C5 II - 1,6 HDI årg. 2005.

Aalborg
Like
Share

March 13th, 2018, 5:28 pm #14

ja det lyder jo både godt og skidt godt den ikke er utæt indvendig, skidt fordi den et utæt, for der er vel ingen pilfingre der ikke har fået lukket ordentligt af tidligere, men du må ned og ind for præcist at kontrollere hvor den evt. er utæt, måske kan du "bare" skifte/spænde et rør
C4-B7 2012 1,6 HDI Seduction super kørende med lidt ekstra power, nu rundt 66000km og den har stadig aldrig haft en fejl, dog en pære nr. pl. lys🙀

Alt kan laves, men det er ikke alt der vil lykkes

Og de sværeste fejl at rette, er dem der ikke er der!
Like
Share

March 13th, 2018, 5:30 pm #15

hanpal wrote: ja det lyder jo både godt og skidt  godt den ikke er utæt indvendig, skidt fordi den et utæt, for der er vel ingen pilfingre der ikke har fået lukket ordentligt af tidligere, men du må ned og ind for præcist at kontrollere hvor den evt. er utæt, måske kan du "bare" skifte/spænde et rør
Det håber jeg, tak for diverse oplysninger
Like
Share