chiptuning af cs4 -115 hdi

Spørgsmål der ikke er specifikke for mærke eller model; Hvilke dæk skal jeg vælge, er den grønne wunderbaum friskere end den gule osv.

chiptuning af cs4 -115 hdi

February 27th, 2018, 5:20 pm #1

Hej Freks
Har købt en C4 DS- med 115 hk hdi motor , men synes den er meget tam 
, i forhold med min gamle C5 hdi med ca 170 hk.Overvejer  at få den chippet i Hasselager, men er der nogen der har erfaring med , ydelser og økonmi bagefter ,
Det er en mogel 2014 , der har kørt 53000 km..
Kom med gode råd og erfaringer
Nullen
Like
Share

February 27th, 2018, 6:21 pm #2

det kan du da fint gøre, udbyttet for dig er at du kører lidt længere på hver liter og får et bedre bundtræk, den optimale løsning er selvfølgelig chiptuning, men det er dyrt, og så forsviunder det hele ud i den blåp luft hvis citroen opdaterer computeren regn med 3-4 af de lange
så er der boks tuning, der giver rigtig meget af det samme, bedre økonomi meget bedre bundtræk, og oveni en meget mere flad momentkurve hvilket betyder at motoren trækker rent at kraftigt allerede fra lige over tomgang til op imod de godt 3000 omdr.min, en meget mærkbar forbedring af måden bilen kører på og så koster det kun en ca. kr 500,-
vil du vide mere så spørg jeg har gjort det på min C4-B7, og er meget godt tilfreds
du kan læse lidt her om udbyttet på din bil http://www.ebay.co.uk/itm/CHIP-TUNING-B ... 1062775496
boksen er tilrettet de forskellige motorer og du skal bare selv montere (bøvlet på en 1,6 HDI) og indkøre den (både sjovt og nemt)🤓🐹
C4-B7 2012 1,6 HDI Seduction super kørende med lidt ekstra power, nu rundt 66000km og den har stadig aldrig haft en fejl, dog en pære nr. pl. lys🙀

Alt kan laves, men det er ikke alt der vil lykkes

Og de sværeste fejl at rette, er dem der ikke er der!
Like
Share

February 27th, 2018, 9:58 pm #3

Chip tuning og evt egr off i samme omgang
En box tuning vil give problemer i det lange løb, i form af slid på højtrykspumpen, da den vil køre i højgear, og skulle man nogle gange komme op slikke til de 4000rpm så går de i nød program.
Nu får jeg nok at høre fra Hanpal, at boxen er det eneste der dur, men i og med at Hanpals bil kun har kørt 62.000km, så er diverse ting ikke blevet slidt endnu, i forhold til hvis jeg montere en box på min 407er så vil hun ikke nå at blive 600.000km :)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 XT hdi aut fra 05, 555.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0i aut
Første bil Renault 19
fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS
Chef mekaniker og vulkanisør
Like
Share

February 27th, 2018, 11:01 pm #4

pug407aut wrote: Chip tuning og evt egr off i samme omgang
En box tuning vil give problemer i det lange løb, i form af slid på højtrykspumpen, da den vil køre i højgear, og skulle man nogle gange komme op slikke til de 4000rpm så går de i nød program.
Nu får jeg nok at høre fra Hanpal, at boxen er det eneste der dur, men i og med at Hanpals bil kun har kørt 62.000km, så er diverse ting ikke blevet slidt endnu, i forhold til hvis jeg montere en box på min 407er så vil hun ikke nå at blive 600.000km :)
nu har jeg aldrig nogensinde påstået at boksen er hverken den eneste eller bedste løsning, og du har da ret i at railtrykket hæves med boksen, men du glemmer sjovt nok at præcis det samme gør man når man ændrer programmet bilen er født med ved chip tuning, og så er det meget dyrere, og det er nok også værd at nævne at den boks jeg linker til ikke bare bevidstløst hæver railtrykket, den kommunikerer faktisk med motorstyringen
uanset er det jo op til den enkelte hvad man vil og gør, men en ting er 100% sikkert, hvis man begynder at tune på en gammel motor med 600k på uret må man have drukket af natpotten
og så skulle vi måske også lige have med at dette at tune er det samme som at finjustere, og dette giver på trods af alle hylernes protester, ikke noget forøget slid, men tværtom en bedre ydelse for et lavere forbrug, det handler jo ikke om at køre med hovedet under armen
og til din orientering så er det præcis det vag gør med deres diesel biler for at få dem til at overholde forureningskravene, de gør lige det boksen blandt andet gør, de hæver railtrykket
men det er jo ligemeget når man er imod kan intet jo ændre dette, men som nævnt der er ingen tvang
C4-B7 2012 1,6 HDI Seduction super kørende med lidt ekstra power, nu rundt 66000km og den har stadig aldrig haft en fejl, dog en pære nr. pl. lys🙀

Alt kan laves, men det er ikke alt der vil lykkes

Og de sværeste fejl at rette, er dem der ikke er der!
Like
Share

February 28th, 2018, 2:24 pm #5

nullen wrote: Hej Freks
Har købt en C4 DS- med 115 hk hdi motor , men synes den er meget tam 
, i forhold med min gamle C5 hdi med ca 170 hk.Overvejer  at få den chippet i Hasselager, men er der nogen der har erfaring med , ydelser og økonmi bagefter ,
Det er en mogel 2014 , der har kørt 53000 km..
Kom med gode råd og erfaringer
Nullen
Jeg synes at du skal følge dit hjerte og få den optimeret i Hasselager, for det første ved du at bilen er i fagligt gode hænder, for det andet har du også bagefter en dokumentation på hvad resultatet af optimeringen er.
Jeg har selv en "ikke citroen" bil som er OBD-optimeret fra standard 140hk./320Nm til 182hk./411Nm

Forbruget er kun et lille hak bedre, men ydelsen er formidabel :-)

En OBD-optimering behøves ikke og koste mellem 3000 og 4000 af de lange, det er gunstigt at forhøre sig lidt rundt, jeg betalte 2500,-
Prøv også det nye https://citroenforum.dk/phpbb/
Like
Share