welke thee?

welke thee?

July 20th, 2008, 5:49 pm #1

Ik ben erachter dat Iris (9 maanden) graag warm drinken wil, water en diksap vind ze niet zo lekker. Nu wil ik haar lauwe thee geven. Welke thee kan ik het beste geven? Kruidenthee of neutrale? Ik ben benieuwd.
Alvast bedankt,
Marjolein
Like
Share

Mezimoe
Mezimoe

July 20th, 2008, 7:39 pm #2

Ik zat precies met dezelfde vraag. Welke thee mag nu. Want in sommig theeën zitten bepaalde stoffen, die ze misschien niet mogen. Mag bijvoorbeeld groene thee?????

moezimoe, moeder van Anna 8,5 maand

Share

July 20th, 2008, 7:54 pm #3

Ik weet dat in zwarte thee theïne zit, een aan cafeïne verwante stof. Doordat ik wegens gezondheidsredenen veel moet drinken en ook niet van koude dranken houdt, drink ik veel kruidenthee. Ik drink veel venkel en kamille, en ook brandnetel. Meestal van Zonnatura of een ander biologisch merk. je hebt ook speciale kruidenthee voor kinderen bij de natuurwinkel, volgens mij heet dat kabouterthee. Ik weet het niet zeker, maar als ze geen liters drinkt, kan het denk ik geen kwaad. Misschien is het goed om telkens wat anders te geven? En lust ze wel warme melk? Kan misschien ook voor de afwisseling. Vriendin van mijn moeder drinkt vaak warm water met wat vers citroen/ limoensap erin. Misschien is dat iets?
Groene thee weet ik niet, vind ik zelf nl niet zo lekker.
Ik hoop dat je wat lekkers voor je dochter vindt!

Succes!!

MamaThijs
Like
Share

Danielle
Danielle

July 20th, 2008, 8:01 pm #4

Bij de Tuinen, de Erica en sommige natuurvoedingswinkels heb je inderdaad kabouterthee en thee van alleen maar fruitstukjes voor kinderen (bij mij staat Dora op de verpakking). En ook rooibos is geschikt om te drinken. Ik geef Dagomar ook frambozenthee, van frambozenblad en stukjes.

Maak de thee niet sterk, maar juist slap.

In zwarte thee, maar ook groene thee is theïne, een vorm van caffeïne, dus niet geschikt.

Dagomar krijgt naast BV alleen thee of water en hij vindt het erg lekker.
Share