welke thee?

welke thee?

Carolien
Carolien

April 7th, 2008, 9:00 am #1

Hoi,

Mijn dochtertje (bijna 9 maanden) drinkt naast haar melk elke dag een beetje water (en heel af en toe diksap). Nu wil ik haar eigenlijk wat warmers gaan geven, dus thee die nog een beetje warm is ofzo. Ze heeft namelijk vaak hele koude, knalpaarse handjes (soms zelfs met rode vlekken erin; kan volgens cb en huisarts allemaal geen kwaad) en als ze wat kouds drinkt wordt dat alleen maar erger. Ik vind het toch een naar gezicht, ondanks dat iedereen zegt dat het geen kwaad kan, dus wil haar eigenlijk geen 'koud' drinken meer aanbieden. Dus water vervangen door thee. Maar... welke thee?? Zwarte thee bevat cafeine, dus wil ik nog even niet doen. Kruidentheetjes hebben vaak ook een enigszins medicinale werking dus vind ik ook nog niet zo geschikt voor een baby. Hier wordt wel altijd over kruidenthee gesproken, dus vraag ik me af welke kruidenthee dan wel kan voor een baby.

Alvast bedankt!
Carolien
Share

Susan
Susan

April 7th, 2008, 9:56 am #2

Hoi,

Ik geef mijn inmiddels bijna 14 maanden oude dochter vanaf toen ze een maand of 9 was, de volgende theesoorten:

-Kabouterfeest
-Rooibosthee
-Honeybushthee

Deze drie koop ik allen bij de natuurwinkel van het merk pyramide.

- Een biologische vruchtenmix speciaal voor kinderen van een duits merk

Het is belangrijk dat je de thee slap maakt en afwisselt. Dus niet dagen achter elkaar hetzelfde.

Wat ik mij trouwens afvraag als fervent groene thee drinker: Mag mijn dochter ook groene thee?

Groetjes, Susan
Share

April 7th, 2008, 1:07 pm #3

Ook wij wisselen de kruidentheetjes gewoon wat af. ik probeerde ook altijd gewoon water te geven, maar daar dronk mijn zoontje niet veel van. Later kwamen we erachter dat hij liever gewoon warm water drinkt! (moet er zelf niet aan denken). Dat kan dus ook!
Like
Share

Carolien
Carolien

April 7th, 2008, 1:24 pm #4

Bedankt voor het meedenken. Dat warme water is ook zo'n gekke nog niet, maar dan wel gekookt afgekoeld natuurlijk.
Maar wat ik me nog wel afvraag: zijn er nog theesoorten die je echt beter niet kan geven?
Share

April 7th, 2008, 1:25 pm #5

Wij gaven gewoon wat lauw water uit de kraan.
Van thee heb ik dan weer minder verstand....
Like
Share

April 7th, 2008, 2:28 pm #6

Zou ik niet doen, lauw/warm water uit de kraan.

Drinkwater dat verwarmd is door een boiler of geiser kan van kwaliteit veranderen. In warm water kunnen metalen beter oplossen dan in koud water. De gegarandeerde kwaliteit van koud leidingwater geldt daarom niet voor door de boiler of geiser verwarmd leidingwater. Consumptie van door de boiler of geiser verwarmd leidingwater wordt over het algemeen afgeraden. Koud leidingwater dat gekookt is kunt je wel drinken. Thee of afgekoeld gekookt koud leidingwater zijn dus geen enkel probleem.

Christel mv Pauline (06-03-06)

Like
Share

April 7th, 2008, 8:48 pm #7

Hoi,

Mijn dochtertje (bijna 9 maanden) drinkt naast haar melk elke dag een beetje water (en heel af en toe diksap). Nu wil ik haar eigenlijk wat warmers gaan geven, dus thee die nog een beetje warm is ofzo. Ze heeft namelijk vaak hele koude, knalpaarse handjes (soms zelfs met rode vlekken erin; kan volgens cb en huisarts allemaal geen kwaad) en als ze wat kouds drinkt wordt dat alleen maar erger. Ik vind het toch een naar gezicht, ondanks dat iedereen zegt dat het geen kwaad kan, dus wil haar eigenlijk geen 'koud' drinken meer aanbieden. Dus water vervangen door thee. Maar... welke thee?? Zwarte thee bevat cafeine, dus wil ik nog even niet doen. Kruidentheetjes hebben vaak ook een enigszins medicinale werking dus vind ik ook nog niet zo geschikt voor een baby. Hier wordt wel altijd over kruidenthee gesproken, dus vraag ik me af welke kruidenthee dan wel kan voor een baby.

Alvast bedankt!
Carolien
Leuk, die theevraag! Ik geef rooibos, venkel en kamillethee. Of sleepytime van celestial seasonings. En idd een duitse baby-thee, is heel lekker!
Maar gisteren gaf manlief een flesje met groene thee en munt (niet vers, uit een pakje). En prompt krgen we de kleine niet meer naar bed! ze was hyper-de-piep en wilde alleen nog maar spelen en lachen en niet slapen. pas om 2100u in slaap gevallen, met veel moeite.
Wat denken jullie? te veel verkwikkendheid in die munt?
judith
Like
Share

mamaMarit
mamaMarit

April 8th, 2008, 11:29 am #8

Hoi,

Alvast bedankt!
Carolien
Van een andere moeder op dit forum las ik dat zij het kooknat van de groente als drinken aanbiedt. Ik doe dat nu ook af en toe. Tussen de middag heeft Marit een worteltje op en daarna het half afgekoelde kooknat. Voordeel is, dat bij het koken een deel van de vitamines in het kooknat oplossen en ze die op deze manier toch binnenkrijgt. Zo tegen de tijd dat Marit klaar is met eten is het kookvocht precies op drinktemperatuur.
Share

sophie
sophie

April 12th, 2008, 1:11 pm #9

Leuk, die theevraag! Ik geef rooibos, venkel en kamillethee. Of sleepytime van celestial seasonings. En idd een duitse baby-thee, is heel lekker!
Maar gisteren gaf manlief een flesje met groene thee en munt (niet vers, uit een pakje). En prompt krgen we de kleine niet meer naar bed! ze was hyper-de-piep en wilde alleen nog maar spelen en lachen en niet slapen. pas om 2100u in slaap gevallen, met veel moeite.
Wat denken jullie? te veel verkwikkendheid in die munt?
judith
Groene thee bevat theïne/caffeïne, waarschijnlijk was je kind daardoor zo hyper. Ik denk niet dat het aan de munt lag.
Share

Carolien
Carolien

April 12th, 2008, 3:12 pm #10

Hoi,

Alvast bedankt!
Carolien
Hoi allemaal,
Inmiddels heb ik venkelthee en rooibosthee geprobeerd, van het eerste walgde ze, dat duwde ze echt heel hard weg (en zelfs toen ik later water wilde geven, pikte ze dat niet omdat ze dacht dat het nog steeds de thee was). De rooibosthee daarentegen is een groot succes, ze drinkt ervan als limonade (nou ja, die heeft ze nog nooit gehad, maar bij wijze van spreken...)!
Morgen eens kamille oid proberen, ik ben benieuwd!
Groeten,
Carolien
Share