tuin opeten :-) - rapley op z´n best!

tuin opeten :-) - rapley op z´n best!

Beate
Beate

July 17th, 2007, 6:59 pm #1

hoi,

wij zijn sinds enkele dagen op "verlof" bij mijn ouders in Oostenrijk waar het nu ook tamelijk heet is - elke dag boven dertig graden.

joris eet dus `s morgens goed, dan nog zijn yoghurt, `s middags wordt het wat minder maar vanaf een uur of half vier is meneer onderweg in de tuin en doet niet veel anders dan: appelen oprapen en eten (eentje in zijn linker en eentje in zijn rechter hand), dan naar de wilde aardbeitjes, enkele meter verder naar de frambozen (ondertussen ook al bijna leeggegeten) en dan een heel eind verder (andere kant van de tuin) naar de rode bessen, weer een appelboom die ernaast staat en dan begint hij zijn rondje opnieuw

`s avonds moet hij dan echt geen avondeten meer hebben. hij drinkt nog wat melk en dat was het.

ik laat hem maar doen en hoop dat hij straks ooit ook weer zin krijgt in groenten. nu maak ik die namelijk voor niets en niemand klaar.

lieve groeten

beate
mv joris (april 06) en zeer zwanger (aug 07)
Share

July 17th, 2007, 8:55 pm #2

Dat lijkt me schattig zeg! Klinkt als een echte rapley tuin, ik denk dat mijn zoontje zoiets ook geweldig zou vinden

Groetjes,
Eva mv Berend (5-2-2005) & Fiene (13-11-2006)

Like
Share

Anonymous
Anonymous

July 18th, 2007, 2:33 pm #3

Kan het dan geen kwaad dat het fruit niet gewassen is?
Share

Beate
Beate

July 18th, 2007, 7:35 pm #4

Hoi,

nee, ik denk niet dat dat hier kwaad kan. we zitten op het platte land waar de luchtkwaliteit erg goed is.
ik ben hier trouwens ook zo opgegroeid en zich in de zomer `s avonds een rondje door de tuin te snoepen, hebben wij altijd wel gedaan - ook toen ik klein was.

de grote uitdaging is eerder om sneller dan joris te zijn wanneer hij eens te dicht bij een wesp of bij zit of om te voorkomen dat hij (te vele) kevers met de frambozen opeet.
dus doen we ons best om hem aan te leren dat hij alles eerst aan ons moet laten zien voor hij het in de mond stopt. in de realiteit wil dat tot nu toe zeggen dat we HEEL vlug moeten zijn

voor de rest is het allemaal zo "bio" als het maar kan.

groet

beate
mv joris (15m) en nogal zwanger (aug 07)
Share

July 20th, 2007, 9:40 am #5

En verser kan het niet.
Zijn kevertjes een probleem dan? Ik dacht dat die extra proteinen niet gevaarlijk waren. Ze zijn meestal toch niet giftig?
Like
Share

MamavanLucas
MamavanLucas

July 20th, 2007, 10:00 am #6

Wat een heerlijke tuin! Een Rapley-zevende-hemel zeg, haha!

Tja, toch maar eens aan aan Stefan vragen om kevers in het schema te zetten.
Nog wat ideeen:
* tuinaarde
* bloemen
* papieren zakdoekjes (evt.gedrenkt in water)
* ...
Nog meer ideeen? Hahaha!

Groetjes en geniet ervan,
Annetrude.
Share

jojo mv dimitri
jojo mv dimitri

July 21st, 2007, 9:36 am #7

zo dat klinkt super zeg!

kan ik ook niet even langkomen met mijn zoontje??
Share

Beate
Beate

July 22nd, 2007, 6:40 pm #8

En verser kan het niet.
Zijn kevertjes een probleem dan? Ik dacht dat die extra proteinen niet gevaarlijk waren. Ze zijn meestal toch niet giftig?
ja, je hebt zeker gelijk.

maar sommige van die kevers zijn een halve cm lang en als ik ze zie, heb ik liever dat hij ze niet opeet.

weet je, ik lust ze zelf ook niet zo

groetjes

beate
Share

Beate
Beate

July 22nd, 2007, 6:43 pm #9

zo dat klinkt super zeg!

kan ik ook niet even langkomen met mijn zoontje??
mogen jullie eens langskomen
(`t is maar een uitstapje van enkele honderd km...)

ik zal jullie alvast waarschuwen: frambozen zijn er niet meer veel en joris eet ze liefst allemaal zelf op.

maar appelen zijn er met hopen: de "apfelstrudel" komt ons straks de oren uit... maar toch: LEKKER - joris eet bijna dagelijks twee stuks en oma en opa blijven maar appeltjes schillen en in deeg rollen....

lieve groeten

Beate
mv joris (april 06) en ongelofelijk zwanger (aug 07)
Share

Martine-mv-Lucas
Martine-mv-Lucas

July 23rd, 2007, 12:38 pm #10

Wat een heerlijke tuin! Een Rapley-zevende-hemel zeg, haha!

Tja, toch maar eens aan aan Stefan vragen om kevers in het schema te zetten.
Nog wat ideeen:
* tuinaarde
* bloemen
* papieren zakdoekjes (evt.gedrenkt in water)
* ...
Nog meer ideeen? Hahaha!

Groetjes en geniet ervan,
Annetrude.
* grassprietjes
* afgevallen bladeren
* steentjes, steentjes en nog meer steentjes
* zand (schuurt de maag toch )
* regenwater uit de plas op de tuintafel
Share