spelenderwijs rapley?

spelenderwijs rapley?

marianne
marianne

August 9th, 2007, 1:40 pm #1

Hoi,

Al eerder kwam ik er hier achter dat het voor mijn 6,5 maanden oude zoon eigenlijk te vroeg is voor Rapley omdat hij 5 weken te vroeg geboren is.

Nu wil ik hem eigenlijk wel graag bij ons avondeten betrekken, dus zet ik hem in de kinderstoel als wij eten, met een speeltje. Dat gaat maar heeeeeel kort goed. Ik zou hem eigenlijk het liefst een bordje voorzetten met iets erop, zodat, als hij er klaar voor is, hij het pakt. Of is het daar dan ook te vroeg voor? Iemand tips?

groetjes,
Marianne mv Lugh
Share

August 9th, 2007, 3:22 pm #2

Een bordje wordt bij ons gebruikt om heel hard mee op de tafel te slaan Daar zou ik dus maar even mee wachten, tenzij je het geen probleem vindt dat het bord voor hele andere dingen gebruikt wordt dan waar het voor bedoeld is

Ik ken niet de hele achtergrond van Lugh, maar een kindje dat 5 weken te vroeg is geboren en verder gezond is en zich goed ontwikkelt, zou ik met 6,5 maand al wel wat voor durven zetten. Ik zou het heel rustig aan doen. Max. één keer per dag iets aanbieden, en niet te veel laten eten.

Groetjes,
Eva mv Berend (5-2-2005) & Fiene (13-11-2006)

Like
Share

marianne
marianne

August 9th, 2007, 3:27 pm #3

Lugh doet het prima, maar loopt kwa ontwikkeling (eerste lachje, iets pakken etc.) dus wel iets achter. Hij kan ook nog niet echt iets van de tafel pakken en goed vast (blijven) houden. Ik hielp hem dus eerst (had hij mijn hand vast en fruit in zijn mond), tot ik hier las dat je bij prematuren met rapley beter kan wachten tot 6 mnd na de uitgerekende datum.

Vandaar.

Oh enne... dat bord smijten, ja, dat kan hij dan wel al!
Share

August 9th, 2007, 6:25 pm #4

Dan zou ik hem af en toe iets voorschotelen tijdens jullie maaltijd en dan kan hij lekker oefenen met pakken. De meeste kindjes vinden dat wel eventjes leuk. Na een tijdje hebben ze er dan genoeg van. Maar dat is voor ons altijd een teken om haar uit de stoel te halen en dan zit ze de rest van de maaltijd bij ons op schoot
Like
Share