pasta/rijst/aardappel

pasta/rijst/aardappel

June 11th, 2007, 7:53 pm #1

Hoi allemaal,

ik heb een vraagje over het introduceren van pasta/rijst/aardappel en andere nieuwe voedingsmiddelen. Wegens eczeem zijn we namelijk weer een paar stappen terug gegaan met bijvoeding. Ze krijgt nu alleen nog appel, banaan, peer, broccoli, bloemkool, wortel, rode biet, pompoen, tarwebrood, blue band goede start, appelstroop, perenstroop, aardappel, borstvoeding ('s morgens en 's avonds) en nutrilon 2. Deze week hebben we abricoos geintroduceerd.

Ik heb het advies gekregen om iets eerst 3 dagen te geven en de rest van de week niets nieuws meer. Nu wil ik graag gehakt en kip gaan introduceren, omdat ze dit volgens mij nog tekort komt en ik ei/noten pas na 1 jaar mag gaan geven. Heb ik hier gelijk in? Ik vroeg me ook af of ik pasta en rijst op dezelfde manier moet introduceren. Rijstemeel krijgt ze in principe al binnen, want ze krijgt ook weleens potjes en daar zit het vaak in.

Kan iemand mij misschien adviseren wat ik het beste als volgens voedingsmiddel kan introduceren? We lopen nl. niet meer bij de dietist omdat zij denkt dat het eczeem niet door de voeding komt (met bovenstaand menu was het eczeem namelijk niet verdwenen). Het boek van Stefan Kleintjes heb ik thuis en die volgde ik eerst ook, maar nu weet ik even niet meer waar ik weer moet beginnen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Sarah mv Naomi (7-8-2006)
Like
Share

Martine-mv-Lucas
Martine-mv-Lucas

June 12th, 2007, 5:35 am #2

Als rijstebloem goed gaat zou ik eerst met rijst beginnen.

Als brood goed gaat zou ik daarna de pasta introduceren (pasta = tarwemeel + water) Let dan wel op dat je geen pasta met (sporen van) ei kiest.

Daarna zou ik de aardappel proberen. Dat lijkt me het meest 'vreemde' voor haar lijfje.

En ik sta wel onder begeleiding van dietiste maar ik ben ook niet zo netjes met die 3 dagen omgegaan. Vond het veel te leuk. schaam Maar t ging allemaal goed.
Maar als de eczeem niet van voeding komt is het misschien ook niet nodig. Maar volgens mij denk jij daar anders over dan de dietiste?

Succes
Share

June 14th, 2007, 7:20 pm #3

Bedankt voor je reactie.

Eigenlijk is aardappel juist het enige wat ze nu al krijgt. Brood gaat ook goed, dus wellicht ook pasta.

Het klopt dat ik wel een vermoeden heb dat het eczeem door het eten komt. De eerste keer dat het namelijk heel erg werd had ze een paar hapjes brood met leverworst gekregen van haar tante (gaf en geef ik nooit, maar het mocht toen wel van mij). Daar zit dus soja in, waardoor ik vermoed dat ze daar niet tegen kan. Nu wil ik liever het zekere voor het onzekere nemen en nieuwe voedingsmiddelen langzaam introduceren. Ik weet alleen niet hoe nauw dit steekt en het is me dus niet duidelijk of ik rijst/pasta ook eerst 3 dagen als nieuw voedingsmiddel moet introduceren of dat dit al "veilig" is omdat ze al tarwebrood en rijstebloem heeft gehad. Misschien dat iemand anders dit weet?

Sarah mv Naomi
Like
Share

June 14th, 2007, 8:01 pm #4

Gewoon een tip: let er ook eens op of je kindje net in de buurt van dieren is geweest als de eczeem opduikt (bijvoorbeeld huisdieren bij die tante?). Mijn nichtje heeft tot haar 3 jaar heel erge eczeem gehad, maanden op vanalles getest, dieten gevolgd, niets hielp. Uiteindelijk bleek ze te reageren op een soort stofmijt die je vindt in de pels of pluimen van dieren (of zoiets). Na een jaartje alle huisdieren te bannen, is ze er van af geraakt en het is ook niet meer teruggekomen...
Like
Share