hoeveel dingen aanbieden?

hoeveel dingen aanbieden?

Tessa
Tessa

September 1st, 2007, 3:48 pm #1

Een vraagje: onze Joris is nu 7 maanden het bijvoeden gaat goed! We bieden hem drie keer op een dag iets aan en hij eet lekker mee met ons. Wat wij ons nu afvroegen, en vooral tijdens het avondeten, is hoeveel verschillende dingen je aanbiedt? bijvoorbeeld: 2 verschillende groente en een aardappeltje, of alleen maar 1 groente? Wat is daarin het beste? Hoe leert hij de meeste smaken (her)kennen?
Share

September 1st, 2007, 5:07 pm #2

Ik zou lekker praktisch doen en dat kiezen wat jullie ook eten. Alleen dan nog zonder vlees, kruiden ed. En soms zijn dat hier twee groenten en soms een. Soms is dat een apart happie met wortel oid omdat wij kool ofzo eten. Volgens mij helpt dat ook om gewoon mee te leren eten. Straks heeft hij toch ook niet altijd twee groenten? (Tenminste bij ons niet:_))
Mieke

mv Joeri (27-08-04) en Leonieke (14-01-07)
Like
Share

Linda
Linda

September 1st, 2007, 6:05 pm #3

Een vraagje: onze Joris is nu 7 maanden het bijvoeden gaat goed! We bieden hem drie keer op een dag iets aan en hij eet lekker mee met ons. Wat wij ons nu afvroegen, en vooral tijdens het avondeten, is hoeveel verschillende dingen je aanbiedt? bijvoorbeeld: 2 verschillende groente en een aardappeltje, of alleen maar 1 groente? Wat is daarin het beste? Hoe leert hij de meeste smaken (her)kennen?
Wij geven Julian (7 mnd) vaak 2 soorten groente en aardappel of een keer zoete aardappel. Omdat hij nog met vele nieuwe groentesoorten moet kennismaken, doe ik vaak 1 groentesoort die hij al kent en een andere nieuwe soort (vanavond was dat peultjes). Denk niet dat het veel uitmaakt of je 1 soort of meer aanbied. Op den duur zullen wij ook meer naar 1 soort toegaan denk ik.
gr Linda
Share