Even afreageren op dit forum

Even afreageren op dit forum

Esther
Esther

July 19th, 2007, 8:24 pm #1

Eerder deze avond het draadje hier op het forum gelezen van "Stefan in ouders van nu". Ik irriteer me wel eens aan de voedingsindustrie van de kv en de potjes maar wind me daar nu ook weer nooit zo overop. Na het lezen van dit draadje wel.

Komt wellicht omdat ik nu ook zelf zoveel vragen/onbegrip krijg uit mijn omgeving; mijn zoontje is nu 8 mnd. Vragen/opmerkingen zoals: ..een potje is zo handig, zit echt alles in hoor. Geef jij stukjes eten? vind je dat niet eng? zou ik niet durven, want als mijn kind stikt zou ik het me zelf niet vergeven. Geef je geen ander drinken dan bv? Wanneer ga je trouwens de bv afbouwen? Zo langzamerhand kan ik niet meer zo relaxed hiermee omgaan. Vooral gisteren kreeg ik een opmerking van een vriendin/kennis, waar ik ook wel weer om moest lachen: "Ja, goed hoor dat je nog steeds bv geeft. Maar soms zie je ook moeders die langer dan een jaar geven, nou die doen dat volgens mij meer hun zelf en kunnen hun kind niet loslaten etc." Ik heb haar maar even niet verteld dat ik zeker nog wel een tijd wil doorgaan en dat hij vast ook nog bv krijgt na zijn 1e verjaardag (dit merkt ze vanzelf wel).

En net lees ik in het NRC dat er nu in Nld. ook Halal babypotjes, voor drukke moslimmamma's te koop zijn. Weer een stukje markt hebben ze te pakken. Arghhhh......
(ter info: halal is dat het vlees is bereid volgens islamitische regelgeving)

Share

July 19th, 2007, 8:30 pm #2

Hier ook, het wordt er met zo veel reclame ingeprent dat potjes enzo goed en gezond zijn dat de mensen niet meer verder denken. Ik wordt ook niet begrepen zelfs niet door mijn eigen moeder. Mijn man vind het echt heel goed dat ik ons 6mnd oude zoontje bv geef, maar hij laat toch dikwijls blijken dat hij het raar vind als een kindje ouder dan 1 jaar nog bv krijgt. En ik ben dit toch ook van plan, het gaat zo goed en zowel ik als Sen genieten ervan, dus waarom moet zou ik dan binnen een halfjaar moeten stoppen? Allé heb mij ook een kunnen afreageren . Groetjes

Mama van Siebe(23/07/2004), Lander(04/11/2005) en Sen(11/01/2007)
http://wendyenco.skynetblogs.be

Like
Share

July 20th, 2007, 9:26 am #3

Met die bv. Ik doe het nu ruim 14 maanden. Ik geloof dat mijn omgeving me nu heeft opgegeven. Krijg nog zelden rare opmerkingen. Wel rond 7 maanden en rond 1 jaar. Gewoon even doorbijten dus. Succes!
Like
Share

marcelle
marcelle

July 20th, 2007, 12:05 pm #4

ja, ik heb ook die ervaring. Als je eenmaal langer dan een jaar bv geeft krijg je vrijwel geen opmerkingen meer en vraag tniemand meer wanneer je nou gaat stoppen. Waarschijnlijk hebben ze tegen die tijd gewoon besloten dat je niet spoort. Prima toch?!

groetjes Marcelle mv Jente - 22 mnd en nog steeds aan de bv
Share

Esther
Esther

July 20th, 2007, 12:44 pm #5

Eerder deze avond het draadje hier op het forum gelezen van "Stefan in ouders van nu". Ik irriteer me wel eens aan de voedingsindustrie van de kv en de potjes maar wind me daar nu ook weer nooit zo overop. Na het lezen van dit draadje wel.

Komt wellicht omdat ik nu ook zelf zoveel vragen/onbegrip krijg uit mijn omgeving; mijn zoontje is nu 8 mnd. Vragen/opmerkingen zoals: ..een potje is zo handig, zit echt alles in hoor. Geef jij stukjes eten? vind je dat niet eng? zou ik niet durven, want als mijn kind stikt zou ik het me zelf niet vergeven. Geef je geen ander drinken dan bv? Wanneer ga je trouwens de bv afbouwen? Zo langzamerhand kan ik niet meer zo relaxed hiermee omgaan. Vooral gisteren kreeg ik een opmerking van een vriendin/kennis, waar ik ook wel weer om moest lachen: "Ja, goed hoor dat je nog steeds bv geeft. Maar soms zie je ook moeders die langer dan een jaar geven, nou die doen dat volgens mij meer hun zelf en kunnen hun kind niet loslaten etc." Ik heb haar maar even niet verteld dat ik zeker nog wel een tijd wil doorgaan en dat hij vast ook nog bv krijgt na zijn 1e verjaardag (dit merkt ze vanzelf wel).

En net lees ik in het NRC dat er nu in Nld. ook Halal babypotjes, voor drukke moslimmamma's te koop zijn. Weer een stukje markt hebben ze te pakken. Arghhhh......
Leuk om jullie reacties te lezen. Mocht ik weer een vraag of opmerking krijgen dat ik "nog steeds" bv geef onthoud ik dat jullie ervaring is dat dit gezeur meestal verdwijnt na 1 jaar.
Doorgaan doe ik toch wel. Maar eigenlijk zou het toch andersom moeten he. Dat als je stopt na 3 mnd. borstvoeden dat die personen juist de opmerkingen en vragen krijgen.

Ik merk namelijk in mijn omgeving dat iedereen wel begint maar al van te voren weten dat ze na ruim 2 mnd gaan afbouwen omdat ze bij 3 mnd. weer gaan werken. En het erge is... ze voelen zich dan heel wat want ze hebben hun kind toch gevoed en antistoffen gegeven. Diep van binnen moet ik er ook wel weer om lachen want de eerste 3 maanden zijn gewoonweg vaak intensief met veel voedingen en vaak toch ook darmkrampjes. Ze zijn zo stom om niet door te gaan en dan voornamelijk het gemak en de genietmomenten te ervaren (naast het gedoe van het kolven en soms de dipjes rondom de bv)

Share

July 20th, 2007, 2:05 pm #6

Bente is nu 6,5 maand en nu beginnen de opmerkingen inderdaad steeds vaker. Nou ben ik heel open en vertel ik (tot nu toe) gewoon dat ik voorlopig wil doorgaan. Ja, maar je gaat toch wel een keer afbouwen als ze gewoon gaat eten (gewoon is gepureerd en uiteindelijk met de pot mee, dat ze nu al grotendeels met de pot mee rapleyd is TE vreemd).
Waarschijnlijk word ik binnenkort ook gek van de vragen. Ik bereid me er op voor!

Wat ik ook raar vind is de verbazing van mensen dat je nog bv geeft en dat ze je complimenten geven. Aan een kant ben ik blij met dat schouderklopje, maar ik vind het zoooo raar. Het moet toch eigenlijk gewoon zijn dat je bv geeft en dat is toch geen prestatie????? Oke, het gaat niet altijd gemakkelijk en de eerste 5 weken waren ronduit vervelend, maar verder prima te doen, zeker nu. Ik weet niet echt wat ik met die complimenten aan moet, vind dat ik ze niet verdiend heb. Ik geniet nog volop van het geven van bv, dus daar haal ik mijn voldoening wel uit.

Ach, op mijn werk ben ik al gebombardeerd tot bv-deskundige (nog net geen freak)!
(terwijl Bente mijn eerste kindje is en ik dus nog maar 6,5 maand bv geef)

Groeten Christel
Like
Share

July 20th, 2007, 8:47 pm #7

ja, ik heb ook die ervaring. Als je eenmaal langer dan een jaar bv geeft krijg je vrijwel geen opmerkingen meer en vraag tniemand meer wanneer je nou gaat stoppen. Waarschijnlijk hebben ze tegen die tijd gewoon besloten dat je niet spoort. Prima toch?!

groetjes Marcelle mv Jente - 22 mnd en nog steeds aan de bv
Of ze staan er tegen die tijd niet eens meer bij stil dat je nog bv zou kunnen geven en gaan er automatisch vanuit dat je allang gestopt bent

Groetjes,
Eva mv Berend (5-2-2005) & Fiene (13-11-2006)

Like
Share

Tanja mv Dana
Tanja mv Dana

July 21st, 2007, 10:23 am #8

Vreselijk van die mensen!

Mijn schoonouders zijn lieve mensen, maar toen Dana na 4 mnd al 2 tandjes had begonnen de opmerkingen te komen: 'nu zal het wel gauw afgelopen zijn!'.

Nu ben ik begonnen met Rapleyen. Komt mijn schoonmoeder met het betoog dat doe potjes toch alles bevatten wat Dana nodig heeft, ze zijn niet zo duur, er staat toch op dat het vanaf 4 mnd al mag, en haar kinderen zijn er ook groot van geworden (incl KV en allergien/astma).
Tijdens het eten doet mijn schoonvader nog een duit in het zakje als Dana zit te knoeien met het eten en alles op de grond belandt ipv in het mondje: 'zie je, het lukt niet!'

maar even op mijn tanden gebeten, ik blijf stug doorgaan, ik weet wat het beste is voor Dana, dan maar geen schoonouders meer te eten!

Gr Tanja
Share

Marieke mv Marius
Marieke mv Marius

July 21st, 2007, 7:29 pm #9

Allemaal lekker doorgaan hoor met die bv geven. (en rapleyen !)
De mensen gaan inderdaad steeds minder reageren en vragen na de eerste verjaardag.
Vreemd inderdaad hè, dat de meeste moeders stoppen met bv geven als het net allemaal wat makkelijker en soepeler begint te gaan. Ze weten niet wat ze missen, het is zo lekker makkelijk ! Vandaar misschien al die complimenten van "goed zeg, dat je nog bv geeft" !
Ik dacht trouwens zelf ook te stoppen met één jaar borstvoeding, maar je groeit erin mee. Nu vind ik mijn zoontje van 17 maanden helemaal zo groot nog niet, dat ik vind dat ik moet stoppen.
En ik krijg nooit vragen, ik voed meestal thuis, voor het slapen en bij het opstaan. Dus houdt allemaal vol hoor, het gevraag houdt vanzelf wel op.
Share

MamavanLorelei
MamavanLorelei

July 21st, 2007, 8:11 pm #10

Wij genieten al bijna een jaar van de bv en zijn nog lang niet van plan om te stoppen, ook al denken allerlei mensen in mijn omgeving inmiddels dat ik een beetje gestoord ben. Ik probeer me er niets van aan te trekken. Wat ik wel erg vind, is dat ik nu overal hoor en lees dat een kind vanaf de eerste verjaardag 'gewone' melk mag gaan drinken. Dan bedoelen ze koemelk. Het is toch treurig dat we melk van mamma geen 'gewone' melk vinden, maarmelk van een koe wel....
Share