Drinken uit een beker

Drinken uit een beker

July 19th, 2008, 1:18 pm #1

Sinds anderhalve week zijn we met Meike begonnen met de bijvoeding. A la rapley, gaat erg goed, we genieten er allemaal van.

Maar nu willen we ook proberen om Meike vast te leren wennen aan het drinken uit een beker. Vanmorgen hebben we dat wel even geprobeerd met wat afgekolfde melk (hooguit 30 ml), met een beker die we wel zelf vast moesten houden, vanwege haar enthousiasme over de beker. Toen ze doorhad dat er melk uit de beker kwam, was ze nog enthousiaster en ging er ook best wat naar binnen.

Maar op welk moment kunnen we dit nu het beste oefenen (ivm de hoeveelheid die ze daarna weer bij mij drinkt) en is afgekolfde melk daarvoor wel zo geschikt?

Ik hoor graag hoe jullie dat hebben aangepakt.

Mirjam, mama van Meike (17-01-08)
Like
Share

July 19th, 2008, 1:59 pm #2

Oefenen doe je altijd op en moment dat ze goed uitgerust is en niet al te hongerig of dorstig. De vloeistof kan alles zijn wat je bij de hand hebt, water is ook prima.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

July 19th, 2008, 3:18 pm #3

Ok, bedankt voor je snelle reactie Gonneke, dat is dan duidelijk.

En met hoeveel kunnen we dan het beste oefenen?

Groeten Mirjam,
mama van Meike (17-01-08)
Like
Share

July 19th, 2008, 4:24 pm #4

Gewoon een bodempje in een bekertje, anders knoeit het zoveel.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

July 19th, 2008, 5:34 pm #5

Zo heb ik 't met Máron ook gedaan.
Een centimetertje (meestal water) in een oefenbekertje van Difrax (met neusuitsparing) en drinken maar!
Máron heeft nooit een flesje of tuitbeker gehad.
Succes!

Groetjes van Antonieke, mama van Máron (4 juni 2006)

Like
Share

Nathalie m/v Noah en Nikita
Nathalie m/v Noah en Nikita

July 19th, 2008, 6:28 pm #6

liet je de melk haar er dan zelf uit nippen/slurpen of giet je het als het waren naar binnen en wanneer ben je begonnen daarmee. ik vraag dit omdat mijn dochter een flesweigeraar is en met 6 maanden moet ik weer gaan werken en wil het haar dan uit een bekertje laten geven. ik wil graag jou ervaring erover horen.
Share

Rita
Rita

July 19th, 2008, 7:34 pm #7

ja dat is mijn vraag ook,
mijn dochter - exact 6 maanden, is ook een fles (lees: speen) weigeraar,
we hebben alles geprobeerd, wanneer is het haalbaar om te gaan beginnen met oefenen om uit een beker te drinken?
Rita
Share

July 20th, 2008, 6:50 am #8

liet je de melk haar er dan zelf uit nippen/slurpen of giet je het als het waren naar binnen en wanneer ben je begonnen daarmee. ik vraag dit omdat mijn dochter een flesweigeraar is en met 6 maanden moet ik weer gaan werken en wil het haar dan uit een bekertje laten geven. ik wil graag jou ervaring erover horen.
Ik ben ermee begonnen toen Máron een maandje of 9 was. In het begin liet ik hem zelf drinken (lees: nippen) terwijl ik de beker vasthield. Van lieverlee begon hij zelf de beker vast te houden.

Bij flesweigeraars die naar het KDV gaan zie je nog weleens dat ze dan overdag niks drinken maar 's nachts en 's avonds bij mama bijtanken. Het zou kunnen zijn dat dat ook bij jullie zo gaat. En soms lees ik dat het dan ineens wel goed gaat op de opvang. Het verschilt per kind.
Je hoeft niet bang te zijn dat Meike te weinig vocht binnenkrijgt want daar zorgt ze zelf wel voor dat dat niet zo is Het kan van jou extra nachtvoedingen vragen.

Met zes maanden zit het wurgreflex nog voor in de mond, dat verplaatst zich langzaamaan naar achteren. Ik kan me voorstellen dat het dan nog niet meteen lukt met vloeistof uit een bekertje. Maar ik heb er geen ervaring mee. Er is hier misschien wel iemand die dat wel heeft.

Groetjes van Antonieke, mama van Máron (4 juni 2006)

Like
Share