boeren

boeren

Kroeze
Kroeze

August 31st, 2007, 6:45 pm #1

Even een ander berichtje omdat het een hele andere vraag is: na een borstvoeding laat ik mijn dochter (bijna 8 maanden) altijd nog boeren. Ik merk wel dat dat de laatste tijd wat lastiger 'lukt'. Maar vaak als ze een paar slokken water heeft gedronken komt er ook nog een gezellige boer. Tot hoe oud moet ik haar laten boeren eigenlijk? Ze heeft er duidelijk niet zoveel last meer van als toen ze een babytje was (niet slapen omdat er een boertje dwars zit). Maar moet ik er nog veel rekening mee houden?

Ik begrijp dat ze het voor d'r 18e wel een keer niet meer nodig heeft. Ik zit er verder ook niet mee, maar vroeg het me gewoon af....
Share

August 31st, 2007, 6:53 pm #2

Goeie vraag, ik weet 't eigenlijk niet. Bij Máron is het van lieverlee 'overgegaan' met het boeren maar hoe oud hij toen was?......

Antonieke, mama van Máron sinds 4 juni 2006

Like
Share

moonchild
moonchild

August 31st, 2007, 7:18 pm #3

Even een ander berichtje omdat het een hele andere vraag is: na een borstvoeding laat ik mijn dochter (bijna 8 maanden) altijd nog boeren. Ik merk wel dat dat de laatste tijd wat lastiger 'lukt'. Maar vaak als ze een paar slokken water heeft gedronken komt er ook nog een gezellige boer. Tot hoe oud moet ik haar laten boeren eigenlijk? Ze heeft er duidelijk niet zoveel last meer van als toen ze een babytje was (niet slapen omdat er een boertje dwars zit). Maar moet ik er nog veel rekening mee houden?

Ik begrijp dat ze het voor d'r 18e wel een keer niet meer nodig heeft. Ik zit er verder ook niet mee, maar vroeg het me gewoon af....
ik heb tara nooit laten boeren. ik had een kraamverzorgster die zei dat dat bij borstvoeding niet hoefde. geen idee of dat klopt, maar ik heb het altijd als waar aangenomen. natuurlijk liet tara altijd wel een boertje, maar tjee... dat ging vanzelf en daar lette ik verder niet op. en wanneer dat is overgegaan weet ik ook niet meer. dus help, ik heb geen antwoord op je vraag.
Share

Kroeze
Kroeze

August 31st, 2007, 8:55 pm #4

Grappig he, maar als niemand (ok, 2 mama's) het weet, zal het hier ook wel over zijn voor ik het door kan hebben!
Share

September 1st, 2007, 7:35 am #5

Dat boeren na een flinke maaltijd blijft je leven lang. Je hebt het alleen niet meer zo in de gaten. Na het eten ontsnapt er altijd wat lucht. Wij als volwassenen (sommige mannen nagelaten) laten dat niet merken als een harde boer. Op een bepaald moment hoef je je kindje niet meer te helpen met dat boertje, het komt dan vanzelf. Je merkt vanzelf dat je niet meer hoeft te helpen. Hier komen ze na ruim 9 maanden meestal spontaan.

Corrine, trotse mama van Ruben,
geboren 10-11-2006
Like
Share