2 vragen wb avocado en vlees

2 vragen wb avocado en vlees

nicole
nicole

March 19th, 2008, 8:53 pm #1

ik heb een avocado gekocht vor mijn ventje, maar heb eigenlijk geen idee wat ik er mee moet
haha..hoe eet je dit en wat is een goede tip?
eet ze zelf eigenlijk nooit, nu geproeft en smaakte eigenlijk niet echt ergens naar vond ik.

heb de tip al eens gehad te gebruiken als soort saus door macaroni, maar wat kan nog meer?

en met wat voor soorten vlees zijn jullie begonnen?
en vis? zit in Vis niet juist weer veel kwik e.d?
Share

March 20th, 2008, 5:36 am #2

Avocado is een heerlijk voedingsmiddel voor kinderen: lekker vet en zacht van smaak. Kindjes proeven nog veel beter dan wij, dus ook die zachte avocadosmaak is voor hun niet flauw.
Je kan avocado prakken en tot saus maken, maar ook gewoon zo, in stukjes is het heerlijk. Het verkleurd vrij snel, maar dat doet niet af aan de smaak en de kwaliteit.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net
Like
Share

Noortje
Noortje

March 20th, 2008, 9:12 am #3

Zoë vind avocado heerlijk, ik geef haar gewoon partjes. Bereid je wel voor op wat troep haha. Zelf vind ik avocado ook heerlijk. Je moet wel rijpe hebben (een beetje zacht) en ik doe er een beetje zout op. Vlees krijgt ze nog niet. Maar ik zou denk ik beginnen met wat kip, gestoomd met wat groente? Van vis heb ik weinig verstand, maar als je op goedevis.nl kijkt kun je in iedere geval zien welke vis verantwoord is (qua overbevissing e.d.) Misschien staat er ook iets over kwik e.d.?

Share

martine-mv-lucas
martine-mv-lucas

March 20th, 2008, 10:31 am #4

Ik ben begonnen met gehakt.

Niet aanmaken en kleine balletjes van maken, ter grote van een walnoot ongeveer.
Daarna idd kipfilet.
Vissticks zijn ook goed om mee te beginnen, maar let even op of het niet te gekruid/zout is
Share

Mirte
Mirte

March 20th, 2008, 3:23 pm #5

ik heb een avocado gekocht vor mijn ventje, maar heb eigenlijk geen idee wat ik er mee moet
haha..hoe eet je dit en wat is een goede tip?
eet ze zelf eigenlijk nooit, nu geproeft en smaakte eigenlijk niet echt ergens naar vond ik.

heb de tip al eens gehad te gebruiken als soort saus door macaroni, maar wat kan nog meer?

en met wat voor soorten vlees zijn jullie begonnen?
en vis? zit in Vis niet juist weer veel kwik e.d?
Hi,

Hier een link over vis en kwik.

Gr,
Mirte
Share

Mirte
Mirte

March 20th, 2008, 3:23 pm #6

Share