10 maanden en weinig eten, maar binnenkort ook geen bv meer...

10 maanden en weinig eten, maar binnenkort ook geen bv meer...

June 7th, 2007, 7:14 pm #1

en wat dan?

Mijn dochtertje eet nog niet zoveel, voorlopig is de bv de hoofdvoeding nog. Maar omdat ik alles moet afkolven (mijn dochtertje weigert om onbekende reden de borst sinds een paar weken) en me dat op de lange duur toch echt te veel wordt wil ik langzaam afbouwen, zodat ze rond een jaar iets anders dan borstvoeding krijgt.

Als ze dan nog steeds niet zoveel eet dan heeft ze daar natuurlijk niet genoeg aan, wat zou ze rond een jaar binnen "moeten" krijgen?

Op dit moment krijgt ze dit ongeveer binnen op een dag:

's ochtends na opstaan bv (ong. 6.30)

later op de ochtend fruit (1 stuk)

einde van de ochtend bv (ong. 11.00)

rond 12 a 13.00 halve boterham met beleg (soms iets meer)

tussen 15.00 a 16.00 bv

rond 17.00 klein tussendoortje (stukje rijstwafel/soepstengel)

rond 18.30 met de pot mee eten. ze eet nog heel weinig (met een hapje of 5 heeft ze vaak al genoeg) en dan maakt het niet uit of het a la rapley gaat of geprakt met een lepeltje. heb ook weleens het tussendoortje weggelaten maar dat maakt geen verschil. Verder krijgt ze nog een beetje yoghurt na maar ze vindt het tot nu toe niet zo lekker, dus ook niet veel.

rond 19.30 krijgt ze nog een keer bv.

(en als ze nog dorst heeft tussendoor krijgt ze wat water overdag)

Mama van
Maaike, geboren op 11-08-2006

En sinds 30 mei 2007:
Trotse bezitster van....

http://www.maaikegibbon.nl
Like
Share

June 7th, 2007, 7:44 pm #2

Hoi,

Tja, wat een kindje moet eten rond het eerste jaar??
Volgens mij is het niet echt een kwestie van moeten en geeft maaike zelf wel aan wanneer het voor haar genoeg is zoals ze nu ook doet.
Je gaat langzaam de bv afbouwen, dus daar zal je iets voor in de plaats gaan zetten.(aangelengde volle melk?)Wat je zou kunnen doen is 's ochtends rond een uur of acht, negen, een boterham geven en zo de hoeveelheid vaste voeding langzaam wat opbouwen.
Ik heb zelf op een gegeven moment ervoor gekozen om de bv die ik rondom de broodmaaltijd gaf te vervangen door aangelengde volle melk, nadat ze brood gegeten had en dit ging eigenlijk zonder problemen. Zo was er snel en verantwoord een bv af.

Succes, groet Martine
Like
Share

June 7th, 2007, 8:38 pm #3

dat het geen moeten is, maar maak me gewoon zorgen dat ze niet genoeg binnenkrijgt dan. En we zullen langzaamaan ook de bv gaan vervangen door andere melkproducten en vocht.

Mama van

En sinds 30 mei 2007:
Trotse bezitster van....

Like
Share

Annemoon
Annemoon

June 7th, 2007, 9:01 pm #4

precies de reden dat ik zelf ook vandaag een draadje ben gestart. De mijne zijn al wat ouder, maar ik zit dus in de situatie waar jij voor vreest. Ben ook benieuwd naar goede adviezen, andere dan 'ze weten het zelf het beste'.
Share

Puk
Puk

June 8th, 2007, 6:13 pm #5

en wat dan?

Mijn dochtertje eet nog niet zoveel, voorlopig is de bv de hoofdvoeding nog. Maar omdat ik alles moet afkolven (mijn dochtertje weigert om onbekende reden de borst sinds een paar weken) en me dat op de lange duur toch echt te veel wordt wil ik langzaam afbouwen, zodat ze rond een jaar iets anders dan borstvoeding krijgt.

Als ze dan nog steeds niet zoveel eet dan heeft ze daar natuurlijk niet genoeg aan, wat zou ze rond een jaar binnen "moeten" krijgen?

Op dit moment krijgt ze dit ongeveer binnen op een dag:

's ochtends na opstaan bv (ong. 6.30)

later op de ochtend fruit (1 stuk)

einde van de ochtend bv (ong. 11.00)

rond 12 a 13.00 halve boterham met beleg (soms iets meer)

tussen 15.00 a 16.00 bv

rond 17.00 klein tussendoortje (stukje rijstwafel/soepstengel)

rond 18.30 met de pot mee eten. ze eet nog heel weinig (met een hapje of 5 heeft ze vaak al genoeg) en dan maakt het niet uit of het a la rapley gaat of geprakt met een lepeltje. heb ook weleens het tussendoortje weggelaten maar dat maakt geen verschil. Verder krijgt ze nog een beetje yoghurt na maar ze vindt het tot nu toe niet zo lekker, dus ook niet veel.

rond 19.30 krijgt ze nog een keer bv.

(en als ze nog dorst heeft tussendoor krijgt ze wat water overdag)

Mama van

En sinds 30 mei 2007:
Trotse bezitster van....

verder nog iemand?
Share