VARNING: presson&wesstling pantbank.........

VARNING: presson&wesstling pantbank.........

March 6th, 2012, 6:21 pm #1

fick hem en klocka därifrån som hade slut på batteri, kärvande bezle och delar av länk, boett och glasring nedkladdat med typ stearin/tugg-gummi

visst får man räkna med lite skvanker på pantauktioner men när inget av ovanstående var redovisat i beskrivningen (jag ringde även och frågade om skicket) är det lite väl mkt och så vägrar de reklamera på de grunderna

har aldrig haft några sådana problem med andra pantbanker

ska ni handla där kolla klockan noga

christian

Like
Share

March 6th, 2012, 6:31 pm #2

... kan du inte lägga upp bilder? Och kanske mer info, vad var det för klocka? Hur hade de beskrivit den mm.

Sånt här är ju väldigt intressant då det helt klart påverkar om man vågar bjuda på saker i framtiden.
Like
Share

March 6th, 2012, 6:41 pm #3

fick hem en klocka därifrån som hade slut på batteri, kärvande bezle och delar av länk, boett och glasring nedkladdat med typ stearin/tugg-gummi

visst får man räkna med lite skvanker på pantauktioner men när inget av ovanstående var redovisat i beskrivningen (jag ringde även och frågade om skicket) är det lite väl mkt och så vägrar de reklamera på de grunderna

har aldrig haft några sådana problem med andra pantbanker

ska ni handla där kolla klockan noga

christian

En av få vietnameser med god lunchbuffé ligger vägg-i-vägg. Dra iväg ett mail till mig nästa gång om du vill så kan jag gå in och kika och fota åt dig. Jag är i krokarna där i stort sett dagligen.

JoberMan
Like
Share

March 6th, 2012, 6:52 pm #4

Jag kan tänka mig att proceduren runt klockfotograferingen kan te sig lite ovanlig för pantbanksinnehavaren, med tanke på vilka attribut som brukar förekomma på bilderna.
Like
Share

March 6th, 2012, 6:59 pm #5

En pantbank runt hörnet från Odenplan? Du tror inte att de redan sett det mesta? Jag tror inte att de särskilt ofta blir förvånade.
Like
Share

March 6th, 2012, 7:14 pm #6

Jag har aldrig varit i någon pantbank men jag kan väl tänka mig att de varit med om en del. Men att en potentiell kund kommer in och dra ner byxorna för att sedan fotografera klockan tillsammans med det nyexponerade, kanske ändå inte händer flera gånger om dagen?

Å andra sidan kanske det kunde vara ett nytt grepp på deras hemsida. Skoja till bilderna lite genom att också inkludera könsorgan? Det skulle nog i alla fall väcka en del uppmärksamhet.

Like
Share

March 6th, 2012, 7:39 pm #7

Jag erbjöd mig att hjälpa Christian om han hittar något hos Persson & Westling i framtiden. Jag har inte för avsikt att fota kuken på någon pantbank. Jag tror inte att det skulle vara särskilt lyckat.

JoberMan
Like
Share

March 6th, 2012, 8:06 pm #8

att du inte ville binda hunden utanför.

Jocke
Like
Share

March 6th, 2012, 8:12 pm #9

att det handlats attiraljer på ICA inför fotograferingen.

Like
Share

March 6th, 2012, 8:18 pm #10

Jocke
Like
Share