Strap på Royal Oak...

Strap på Royal Oak...

November 8th, 2011, 9:27 am #1

Fick igår hem ett par straps och ett konverteringskit till min RO. Måste säga att det blev en enorm skillnad mot att ha den på originallänken. Numera är klockan otroligt lätt och sitter lite mindre på handleden. Är kluven till om jag ska investera i ett AP-viklås då jag i vanliga fall föredrar enkla tang-spännen som sitter skönare på armen. En annan nedsida med OEM-låset är att det inte är helt gratis...

Dagens strap är ett åldrat alligator men jag köpte också ett lite sportigare croco med vita stygn. Mer om det en annan dag.

Hann dock bara ta ett snabbt foto i morse innan jag var tvungen att springa till jobbet..

Vad tycker ni? Good/bad?

Like
Share

November 8th, 2011, 9:35 am #2

Ser riktigt bra ut! Självklart tycker jag du ska investera i ett OEM viklås om pungen tillåter, för att få en mer komplett känsla. Dock så tycker jag att länken utgör en stor del av det "ikoniska" av klockan att jag förmodligen skulle föredragit länk framför strap till just den här klockan.

Men det ser onekligen bra ut med det nya bandet och det måste vara skönt att ha valmöjligheten att variera.
Like
Share

November 8th, 2011, 9:41 am #3

Länken passar väldigt bra på modellen. Problemet är att jag tycker den blir lite för tung med den otroligt gedigna länk som är på 15300:an. Antar jag är skadad av att mestadels springa med låtsaslänkar från 60-talet på mina andra klockor. Utvecklingen har tydligen gått framåt de senaste åren...

Är lite en vanesak men jag tycker det är skönt att iaf kunna få den lite lättare. Givetvis kommer länken ändå att användas.

Får se till att beställa hem ett lås. Det är ju onekligen trevligt att ha det enhetligt och det äter nog mindre straps än vad ett enkelt tang gör.
Like
Share

November 8th, 2011, 9:49 am #4

...är att det ytterst sällan (säg en femtedel av gångerna) hamnar "rätt" på armen - i nästan alla fall blir "plattan" på ett eller annat håll sned på armen (dvs sätter sig på sidan) och jag kan till slut inte ens bära klockan utan att irritera mig. Om viklåset funkar för dig; bara slå till! Jag surar vidare med mina nylonremmar och stiftspännen...

/M

http://www.singularstraps.se
Like
Share

November 8th, 2011, 9:54 am #5

Tror låset kostar 7k. Det ska passa väldigt bra för att man ska slå till.

Jag har också ofta haft problem med vissa tillverkares viklås då de helt enkelt inte sitter skönt på handleden. Dock så ser det ju klart bättre ut men det viktiga är ju givetvis att det är bekvämt.
Like
Share

November 8th, 2011, 11:05 am #6

Fick igår hem ett par straps och ett konverteringskit till min RO. Måste säga att det blev en enorm skillnad mot att ha den på originallänken. Numera är klockan otroligt lätt och sitter lite mindre på handleden. Är kluven till om jag ska investera i ett AP-viklås då jag i vanliga fall föredrar enkla tang-spännen som sitter skönare på armen. En annan nedsida med OEM-låset är att det inte är helt gratis...

Dagens strap är ett åldrat alligator men jag köpte också ett lite sportigare croco med vita stygn. Mer om det en annan dag.

Hann dock bara ta ett snabbt foto i morse innan jag var tvungen att springa till jobbet..

Vad tycker ni? Good/bad?

...annars hade ett måttsytt band, helst rocka, varit perfekt med länklåset. Men sedan är jag iofs alltid ute efter unika kombinationer.

Förövrigt snyggt, ser fram mot fler bilder vid tillfälle!
Like
Share

November 8th, 2011, 5:58 pm #7

Vad tycker ni? Good/bad?

Har själv funderat på de där - så nu vet du vem du ska maila om du får flip tankar : )

Var de lätta att montera?

Mvh
Fredrik
Like
Share

November 8th, 2011, 8:32 pm #8

Vad tycker ni? Good/bad?

....men 7K för ett lås.....där hoppar inga halta löss....svettigt....

5 veckor kvar i 7:e kretsen.....
Like
Share

November 8th, 2011, 8:54 pm #9

...annars hade ett måttsytt band, helst rocka, varit perfekt med länklåset. Men sedan är jag iofs alltid ute efter unika kombinationer.

Förövrigt snyggt, ser fram mot fler bilder vid tillfälle!
Grymt snyggt hade det vart.

Tror du du kan snickra ihop några sådana metallbitar i verkstan

Like
Share

November 8th, 2011, 9:00 pm #10

Tror låset kostar 7k. Det ska passa väldigt bra för att man ska slå till.

Jag har också ofta haft problem med vissa tillverkares viklås då de helt enkelt inte sitter skönt på handleden. Dock så ser det ju klart bättre ut men det viktiga är ju givetvis att det är bekvämt.
...Hävdade de bestämt att det inte finns något viklås i stål till 15300st på grund av att den aldrig sålts med strap.

Vill man ha ett AP lås så skulle det isf bli ett i vitguld som skall kosta smått löjliga 30k

Om det finns i stål för 7k är det en annan sak men som Singular är inne på sitter dessa viklås ofta åt helvete på armen och gör för min del varken eller för helheten. Eftersom bandet som tur är inte är från AP skulle jag inte lägga så mycket för att få ett original viklås.

Du har oavsett en fantastiskt fin klocka både på länken och bandet!

Like
Share