Klockor med urverk Sea-Gull?

Klockor med urverk Sea-Gull?

May 10th, 2012, 7:24 pm #1

Inspirerad av tidigare tråd ang klockor i Shanghai började leta efter lite kinesiska klockor att inhandla på nätet.

Känner dock till att Sea-Gull är kinesiskt och det som dyker upp är märket Parnis.

Någon som kan tipsa om rätt riktning gällandes kinesiska märken eller framförallt Sea-Gull verk som jag är sugen på att testa?

Tjingtjong.

--------{==================}--------

Relaxa med Axa
Like
Share

May 10th, 2012, 7:50 pm #2

Känner mig oerhört ambivalent till hela grejen med sea-gull och kinaklockor, men jag är också helt klart intresserad.

Läste den här för någon dag sedan och man blir helt klart lite nyfiken, verket ser onekligen bra ut med tanke på hur lite man betalar (349 USD enl köparen. Men jag misstänker att det ser bra ut och känns bra tills den dagen hela bygget faller ihop..

http://forums.watchuseek.com/f72/sea-gu ... 99591.html

Like
Share

May 10th, 2012, 8:05 pm #3

Jag har också funderat en del på Sea-Gull. Minns någon post här av Micke på Urtid som visade en riktigt läcker Sea-Gull. Vore skoj om någon kunde göra dela med sig av lite erfarenheter av de här klockorna.

/Henrik

Like
Share

May 11th, 2012, 7:16 am #4

Inspirerad av tidigare tråd ang klockor i Shanghai började leta efter lite kinesiska klockor att inhandla på nätet.

Känner dock till att Sea-Gull är kinesiskt och det som dyker upp är märket Parnis.

Någon som kan tipsa om rätt riktning gällandes kinesiska märken eller framförallt Sea-Gull verk som jag är sugen på att testa?

Tjingtjong.

Relaxa med Axa
Seagull verk i sin PRS-5 (kan den heta så?) chrono, och att det sitter i vissa andra microtillverkares kronografer.

/// Christian
Like
Share

May 11th, 2012, 2:32 pm #5

Tjingtjong.

Relaxa med Axa
Synd bara att klockorna inte är vidare attraktiva.

Like
Share

May 11th, 2012, 2:36 pm #6

Relaxa med Axa
Like
Share