Funderingar kring Tudor Sub

Funderingar kring Tudor Sub

July 1st, 2012, 2:29 pm #1

Enligt ovan, söker en opolerad 16710 i bra skick hojta om ni har något bra.
Like
Share

July 1st, 2012, 2:29 pm #2

Jag vet inte om det beror på den dagliga dosen av subar man får genom detta forum, men mitt begär efter en egen sub blir större och större. Då jag nyligen börjat plugga är budgeten ganska begränsad, och därför har jag insett att jag får börja min eventuella subresa med en Tudor.

Jag är relativt ny i klockvärlden, och köpte min första "dyra/riktiga" klocka för någon månad sen - en Tag Heuer Carrera Twin Time. Tanken är väl att kanske låta den gå, för att finansiera en sub.

Så, nu till frågan: Vad kan man räkna med att få hosta upp för en Tudor Submariner, i relativt fint skick? Vilken serie, ref och liknande spelar egentligen ingen roll, då jag ännu inte kan någonting om det (jag antar att det kommer med ägandet). Jag håller utkik här och på Dr Watch bland annat. Var mer kan jag kolla? Något annat jag borde tänka på?

Tacksam för svar
Like
Share

July 1st, 2012, 2:44 pm #3

Men från ca 14-15k för en sjysst 79090 enbart huvud.
Prwatches och christian här har sålt ett antal (bl.a. Till mig)
Jag köpte en 76100 som jag just bytt (lite motvilligt). En otroligt snygg klocka och jag måste säga att urtavlornas design med de spetsiga indexen är makalöst fina. Men nu får mina rolex all tid och tudorn fick bara ligga vilket är synd o skam. Känslan mot min 1680 är likvärdig tycker jag. Sakna den och
Kommer säkert äga en igen nån gång. Sätt en wtb på köp o sälj. Jag och andra har nyligen haft lite segt att flippa tudor subbar så andra kanske ligger lågt efter att ha sett många bumpade annonser..?

Kom bara ihåg att du inte är unik på något sätt. Du kommer snart efter köpa en rolex. Det är en naturlag
Like
Share

July 1st, 2012, 6:02 pm #4

Jag vet inte om det beror på den dagliga dosen av subar man får genom detta forum, men mitt begär efter en egen sub blir större och större. Då jag nyligen börjat plugga är budgeten ganska begränsad, och därför har jag insett att jag får börja min eventuella subresa med en Tudor.

Jag är relativt ny i klockvärlden, och köpte min första "dyra/riktiga" klocka för någon månad sen - en Tag Heuer Carrera Twin Time. Tanken är väl att kanske låta den gå, för att finansiera en sub.

Så, nu till frågan: Vad kan man räkna med att få hosta upp för en Tudor Submariner, i relativt fint skick? Vilken serie, ref och liknande spelar egentligen ingen roll, då jag ännu inte kan någonting om det (jag antar att det kommer med ägandet). Jag håller utkik här och på Dr Watch bland annat. Var mer kan jag kolla? Något annat jag borde tänka på?

Tacksam för svar
14-20 lite beroende på vilken modell...
Billigast blir 79190 som är utan Rolex delar... dyrast.. Snowflake med blå tavla utan datum..
Bara att börja leta då det är underbara dykare.. speciellt de lite äldre med plexi matt tavla och tritium index...

www.PrWatches.info

Like
Share

July 1st, 2012, 6:25 pm #5

för era svar. Nu har jag lite mer kött på benen. Jag förstår att det är svårt att svara på men hur är de generellt i skicket, om man får tag i en, säg 30 år, gammal klocka? Jag har förstått att de är ganska välbyggda och med en service då och då håller de länge... (?)
Hur viktigt är box, cert och kvitto när det inte handlar om så stora summor?
Like
Share

July 1st, 2012, 6:28 pm #6

14-20 lite beroende på vilken modell...
Billigast blir 79190 som är utan Rolex delar... dyrast.. Snowflake med blå tavla utan datum..
Bara att börja leta då det är underbara dykare.. speciellt de lite äldre med plexi matt tavla och tritium index...

www.PrWatches.info

beroende på ålder, referens, datum eller inte datum och i viss mån tavel/insertfärg

jag har haft massor av 79090 huvuden för runt 14-15 k

med länk några 1000 lappar till

de äldre med snowflake tavla landar på dryga 20

lycka till
christian

Like
Share

July 1st, 2012, 6:39 pm #7

Tacksam för svar
på chrono24 till ett ganska rimligt preis?
http://www.network54.com/Forum/594638/m ... +Tudor+Sub
Kan dock inte uttala mig om säljaren...
Like
Share

July 1st, 2012, 6:40 pm #8

Verkar som det blev lite fel länk där: Här är den riktiga !
http://www.chrono24.se/tudor/submariner--id2017993.htm
Like
Share

July 1st, 2012, 6:42 pm #9

för era svar. Nu har jag lite mer kött på benen. Jag förstår att det är svårt att svara på men hur är de generellt i skicket, om man får tag i en, säg 30 år, gammal klocka? Jag har förstått att de är ganska välbyggda och med en service då och då håller de länge... (?)
Hur viktigt är box, cert och kvitto när det inte handlar om så stora summor?
jätte viktigt om du tex köper en 79090..ETA verk som varje urmakare fixar

www.PrWatches.info

Like
Share

July 1st, 2012, 7:32 pm #10

Men från ca 14-15k för en sjysst 79090 enbart huvud.
Prwatches och christian här har sålt ett antal (bl.a. Till mig)
Jag köpte en 76100 som jag just bytt (lite motvilligt). En otroligt snygg klocka och jag måste säga att urtavlornas design med de spetsiga indexen är makalöst fina. Men nu får mina rolex all tid och tudorn fick bara ligga vilket är synd o skam. Känslan mot min 1680 är likvärdig tycker jag. Sakna den och
Kommer säkert äga en igen nån gång. Sätt en wtb på köp o sälj. Jag och andra har nyligen haft lite segt att flippa tudor subbar så andra kanske ligger lågt efter att ha sett många bumpade annonser..?

Kom bara ihåg att du inte är unik på något sätt. Du kommer snart efter köpa en rolex. Det är en naturlag
efter att ha ägt både rolex sub, gmt master, exp2, datejust osv....

Jag är helt tokigt såld på tudorn, varje gång jag ser den på armen flinar jag inombords (och ibland utombords)

Tror du får räkna med 14-20 beroende på skick, papper, länk osv....

Mvh Robin

Like
Share