Detta länkande på K&S !

Detta länkande på K&S !

February 4th, 2012, 12:45 pm #1

Någon mer än jag som är trött på alla dessa länkar under K&S. Scannar ofta av K&S
för den händelse det dyker upp något kul att köpa, men tycker det är slarvigt att många bara anger länk till objekten. Har vi nu en gratis plattform så kan man väl bjuda till och visa objekten direkt i annonsen. Det är respektfullt mot ev köpare
men lite väl bekvämt för säljaren. Tackar samtidigt Tony för denna excellenta service !
Like
Share

February 4th, 2012, 12:47 pm #2

+1 du har helt rätt.
Like
Share

February 4th, 2012, 1:28 pm #3

Någon mer än jag som är trött på alla dessa länkar under K&S. Scannar ofta av K&S
för den händelse det dyker upp något kul att köpa, men tycker det är slarvigt att många bara anger länk till objekten. Har vi nu en gratis plattform så kan man väl bjuda till och visa objekten direkt i annonsen. Det är respektfullt mot ev köpare
men lite väl bekvämt för säljaren. Tackar samtidigt Tony för denna excellenta service !
+ 1
Like
Share

February 4th, 2012, 1:48 pm #4

Eftersom det finns en redigeringsfunktion på på köp och sälj
så är det ju lika lätt att gå in i det läget och kopiera texten.
Sen klistrar man bara in den i en ny annons så är det klart.

Jocke
Like
Share

February 4th, 2012, 1:56 pm #5

att det är ett faktum som säljarna har missat utan snarare att dom väljer bort att göra så för att dom vill att det ska gå fort av diverse skäl.

Jag upplever att det är samma människor som utövar detta fenomen som även lägger upp en ny annons av samma klocka ca 7 gånger/vecka för att hamna så högt upp som möjligt på K&S. Vilket resulterar i att vi bara ser samma klockor om och om igen.. Nu har jag gnällt klart skål och trevlig helg!
Like
Share

February 4th, 2012, 2:12 pm #6

Det går ju inte direkt mycket snabbare att kopiera länkadressen än texten.

Gnäll på du bara.

Jocke
Like
Share

February 4th, 2012, 2:20 pm #7

Vet inte om det är olika för olika webläsare men för mig och Firefox så fungerar det inte att kopiera länkade bilder från en annons till en ny annons. Det är detta som "tar tid" när man ska konvertera en gammal annons till en ny.

Markerar man all text och samtliga bilder och kopierar så blir resultatet "[linked image]" istället för en synlig bild.

Like
Share

February 4th, 2012, 2:22 pm #8

http://www.singularstraps.se
Like
Share

February 4th, 2012, 2:33 pm #9

missade den detaljen (nt)
Like
Share

February 4th, 2012, 3:25 pm #10

...tycker jag det är med dessa länkar till utländska (ofta danska) sidor. Jag instämmer helt i vad du säger - man bör absolut offra den lilla extra minuten och lägga in en hel annons.

/Henrik
Like
Share