Datejust-uppdragning.. problem. Hjälp sökes :)

Datejust-uppdragning.. problem. Hjälp sökes :)

February 2nd, 2012, 11:01 am #1

En Rolex Datejust 16234 har precis landat med FedEx.

Den var iskall när den kom, då det är kallt som faen ute.

Skulle dra upp den manuellt, men uppdragningen är väldigt konstig. Det är som att något tar emot, kunde vrida kronan ca 45 grader sen tog det stopp. Lirkade lite, vred ytterligare 45 grader, sen stopp.

Den funkar fint annars, och drar jag upp den genom armrörelse går den bra.

Någon idé om vad detta beror på? Har den blivit för kall helt enkelt, och måste tina upp lite?
Något att oroa sig för?

Tack på förhand.
Like
Share

February 2nd, 2012, 12:06 pm #2

Datejusten ska funka fastän det är kallt !!!!
Like
Share

February 2nd, 2012, 12:20 pm #3

Skulle dra upp den manuellt, men uppdragningen är väldigt konstig. Det är som att något tar emot, kunde vrida kronan ca 45 grader sen tog det stopp. Lirkade lite, vred ytterligare 45 grader, sen stopp.

Någon idé om vad detta beror på? Har den blivit för kall helt enkelt, och måste tina upp lite?
Något att oroa sig för?

Tack på förhand.
Verkar som den går att handjaga men bara då jag vrider kronan moturs . kommentar på det?
Like
Share

February 2nd, 2012, 12:33 pm #4

Den ska gå att dra upp utan problem med kronan!!!
Like
Share

February 2nd, 2012, 12:37 pm #5

Något att oroa sig för?

Tack på förhand.
Detta du beskriver, låter som en 7000:- och uppåt historia... Det är nog tyvärr bara, att lämna in klockan hos auktoriserad ROLEX handlare/tekniker, och betala vad det kostar...
Like
Share

February 2nd, 2012, 12:44 pm #6

Nej fy fan, det låter ju inte alls kul. Vad kan det bero på tror du?

Stället jag köpte den erbjuder att jag skickar tillbaka den, och får pengarna tillbaka. Men jag gillar ju klockan... Fast kanske är det bästa att göra så då.
Like
Share

February 2nd, 2012, 1:14 pm #7

för kostnaden att felet ska åtgärdas. Det behöver inte vara någon större kostnad. Absolut inte 7 tusen kronor. Har du tur kan det vara en liten åtgärd som inte behöver kosta så mycket. Snacka med säljaren och kom överens med honom.
Like
Share

February 2nd, 2012, 1:30 pm #8

Nej fy fan, det låter ju inte alls kul. Vad kan det bero på tror du?

Stället jag köpte den erbjuder att jag skickar tillbaka den, och får pengarna tillbaka. Men jag gillar ju klockan... Fast kanske är det bästa att göra så då.
Jag tror nog, att du ska låta säljaren ta tillbaka klockan, när han nu har erbjudit sig och göra det... jag tror att ingen seriös urmakare, gör några insatser i din ROLEX utan att du också måste kosta på en service... Då blir det svårt, att komma under 7000:-

Självklart, kan du lämna din ROLEX hos någon hemma fixare. Men det låter väl så där roligt?
Like
Share

February 2nd, 2012, 1:40 pm #9

Vilket skitsnack!!!
Like
Share

February 2nd, 2012, 1:45 pm #10

Jag tror nog, att du ska låta säljaren ta tillbaka klockan, när han nu har erbjudit sig och göra det... jag tror att ingen seriös urmakare, gör några insatser i din ROLEX utan att du också måste kosta på en service... Då blir det svårt, att komma under 7000:-

Självklart, kan du lämna din ROLEX hos någon hemma fixare. Men det låter väl så där roligt?
Spontant känner jag att dessa råd är egendomliga där man kastar sig med summor... Finns det något som dina 7000:- eller mer grundar sig på?

Om du bor i Stockholm så skulle jag ringa Dr Watch. Han vet säkert på rak arm vad felet är och kan ge dig en prisindikation som du sen kan konfrontera säljaren med.

Men du får ett beggat urverk för 7000:- och så illa ska et väl inte vara.
Like
Share