KENINGAU FM - Radio Khas Untuk Kwsn Pedalaman

KENINGAU FM - Radio Khas Untuk Kwsn Pedalaman

Julita John
Julita John

May 5th, 2008, 8:32 am #1

Baru-baru ini saya berkesempatan melihat berita di TV1 yang mengatakan permohonan Adun Liawan Datuk Sairin Karno untuk mengwujudkan radio bagi kawasan keningau di luluskan oleh kementerian penerangan.

Wah...kalau begitu tak lama lagi la keningau akan ada siaran radio sendiri.Segala informasi keningau akan kita dapat ketahui dengan cepat terutama berita-berita semasa keningau dan pedalaman.

Sekiranya semuanya ini akan jadi kenyataan, kawasan2 yang akan dapat mengikuti siaran tersebut meliputi tenom,nabawan,keningau,sook dan tambunan.Best juga kan.

Apa pendapat anda tentang pengwujudan siaran radio keningau ne......
Quote
Share

lopung
lopung

May 5th, 2008, 9:17 am #2

kalau betul la ada siaran radio sendiri.... macam indada apa yang best mau dilapur tu... tu la cadangan dia tu terbengkalai sejak duuuuluuu lagi. lama sudah bah dia kasi cadang tu begitu tapi inda menjadi.... kalau ada bagus juga la.... orang lagi suka dingar tu muzik fm bah dari sabah fm.... apa lagi keningau fm.... kalau mau yang live punya kamurang beli tu walkie-talkie... dingar urang becakap2 di sana.... hikhikhik
Quote
Share

vit
vit

May 6th, 2008, 2:59 am #3

Baru-baru ini saya berkesempatan melihat berita di TV1 yang mengatakan permohonan Adun Liawan Datuk Sairin Karno untuk mengwujudkan radio bagi kawasan keningau di luluskan oleh kementerian penerangan.

Wah...kalau begitu tak lama lagi la keningau akan ada siaran radio sendiri.Segala informasi keningau akan kita dapat ketahui dengan cepat terutama berita-berita semasa keningau dan pedalaman.

Sekiranya semuanya ini akan jadi kenyataan, kawasan2 yang akan dapat mengikuti siaran tersebut meliputi tenom,nabawan,keningau,sook dan tambunan.Best juga kan.

Apa pendapat anda tentang pengwujudan siaran radio keningau ne......
bagus juga ni idea oh tp bulih dapat kah itu di s'jung?kalau bulih dapat best oh.....ni asyik sya dingar cd dusun ja...
Quote
Share

Tius
Tius

May 6th, 2008, 3:08 am #4

Baru-baru ini saya berkesempatan melihat berita di TV1 yang mengatakan permohonan Adun Liawan Datuk Sairin Karno untuk mengwujudkan radio bagi kawasan keningau di luluskan oleh kementerian penerangan.

Wah...kalau begitu tak lama lagi la keningau akan ada siaran radio sendiri.Segala informasi keningau akan kita dapat ketahui dengan cepat terutama berita-berita semasa keningau dan pedalaman.

Sekiranya semuanya ini akan jadi kenyataan, kawasan2 yang akan dapat mengikuti siaran tersebut meliputi tenom,nabawan,keningau,sook dan tambunan.Best juga kan.

Apa pendapat anda tentang pengwujudan siaran radio keningau ne......
Pendapat saya.Adalah wajar juga keningau fm di ujudkan atas sebab.

1.Penyebaran berita semasa kegiatan yang berlaku dipedalaman
2.Pemberitahuan tentang kursus-kursus yang akan di adakan untuk warga keningau
3.Pemberitahuan tentang kekosongan jawatan
4.Platform untuk menyalurkan bakat2 tempatan cht bakat menyanyi,drama,sajak
5.Hiburan pelbagai bahasa cth dusun dan murut.



Quote
Share

MUSLA
MUSLA

May 7th, 2008, 5:17 pm #5

Baru-baru ini saya berkesempatan melihat berita di TV1 yang mengatakan permohonan Adun Liawan Datuk Sairin Karno untuk mengwujudkan radio bagi kawasan keningau di luluskan oleh kementerian penerangan.

Wah...kalau begitu tak lama lagi la keningau akan ada siaran radio sendiri.Segala informasi keningau akan kita dapat ketahui dengan cepat terutama berita-berita semasa keningau dan pedalaman.

Sekiranya semuanya ini akan jadi kenyataan, kawasan2 yang akan dapat mengikuti siaran tersebut meliputi tenom,nabawan,keningau,sook dan tambunan.Best juga kan.

Apa pendapat anda tentang pengwujudan siaran radio keningau ne......
Wowww..idea baik lah tu kalau ada keningau FM..
tapi betul juga c vit cakap tu..boleh dengarkah keningau Fm di semenanjung...

Kalau c vit balik-balik dengan cd dusun...aku pula balik-balik layan lagu tamil...itu jak yang clear di sini........
Quote
Share

eddy
eddy

May 8th, 2008, 5:42 am #6

Baru-baru ini saya berkesempatan melihat berita di TV1 yang mengatakan permohonan Adun Liawan Datuk Sairin Karno untuk mengwujudkan radio bagi kawasan keningau di luluskan oleh kementerian penerangan.

Wah...kalau begitu tak lama lagi la keningau akan ada siaran radio sendiri.Segala informasi keningau akan kita dapat ketahui dengan cepat terutama berita-berita semasa keningau dan pedalaman.

Sekiranya semuanya ini akan jadi kenyataan, kawasan2 yang akan dapat mengikuti siaran tersebut meliputi tenom,nabawan,keningau,sook dan tambunan.Best juga kan.

Apa pendapat anda tentang pengwujudan siaran radio keningau ne......
nakamaju suda kn keningau..d KK dpt 2 siaran da kn..
buli tahan bha sairin karno..
Quote
Share

tius
tius

May 8th, 2008, 6:37 am #7

Baru-baru ini saya berkesempatan melihat berita di TV1 yang mengatakan permohonan Adun Liawan Datuk Sairin Karno untuk mengwujudkan radio bagi kawasan keningau di luluskan oleh kementerian penerangan.

Wah...kalau begitu tak lama lagi la keningau akan ada siaran radio sendiri.Segala informasi keningau akan kita dapat ketahui dengan cepat terutama berita-berita semasa keningau dan pedalaman.

Sekiranya semuanya ini akan jadi kenyataan, kawasan2 yang akan dapat mengikuti siaran tersebut meliputi tenom,nabawan,keningau,sook dan tambunan.Best juga kan.

Apa pendapat anda tentang pengwujudan siaran radio keningau ne......
siaran dia tidak akan kedengaran di sememanjung cuma di pedalaman saja spt tenom,nabawan,sook,tambunan dan keningau.Semua aktiviti di kawasan ini akan di ketahui umum melalui keningau fm.

Melalui penelitian sa dgn lain-lain stesyen dpt sandakan fm dan tawau fm.Banyak rancangan lain yang akan keudara selain seperti diatas ada juga permintaan ucapan melalui sms,telefon,bakat menyanyi,personaliti minggu ini dan terdapat juga iklan-iklan perniagaan serta iklan lain.Tapi yang bestnya pasti bahasa dusun dan murut juga mungkin mendapat ruangan keudara.

Sama-sama la kita tunggu.......pastinya best
Quote
Share

johanah
johanah

May 11th, 2008, 4:38 pm #8

Baru-baru ini saya berkesempatan melihat berita di TV1 yang mengatakan permohonan Adun Liawan Datuk Sairin Karno untuk mengwujudkan radio bagi kawasan keningau di luluskan oleh kementerian penerangan.

Wah...kalau begitu tak lama lagi la keningau akan ada siaran radio sendiri.Segala informasi keningau akan kita dapat ketahui dengan cepat terutama berita-berita semasa keningau dan pedalaman.

Sekiranya semuanya ini akan jadi kenyataan, kawasan2 yang akan dapat mengikuti siaran tersebut meliputi tenom,nabawan,keningau,sook dan tambunan.Best juga kan.

Apa pendapat anda tentang pengwujudan siaran radio keningau ne......
syah pun nda sabar juga dengan pengujudan KENINGAU FM ne...Mana la tau boleh juga jadi DJ hehe.Tapi kalau nda dapat pun nda apa la juga yang penting ada KENINGAU FM.
Quote
Share

Joined: May 11th, 2008, 2:56 am

May 12th, 2008, 6:22 am #9

Baru-baru ini saya berkesempatan melihat berita di TV1 yang mengatakan permohonan Adun Liawan Datuk Sairin Karno untuk mengwujudkan radio bagi kawasan keningau di luluskan oleh kementerian penerangan.

Wah...kalau begitu tak lama lagi la keningau akan ada siaran radio sendiri.Segala informasi keningau akan kita dapat ketahui dengan cepat terutama berita-berita semasa keningau dan pedalaman.

Sekiranya semuanya ini akan jadi kenyataan, kawasan2 yang akan dapat mengikuti siaran tersebut meliputi tenom,nabawan,keningau,sook dan tambunan.Best juga kan.

Apa pendapat anda tentang pengwujudan siaran radio keningau ne......
good2....kalu sudah menjadi kenyataan korang dingar2 lah kalu nama c konol kana sebut, sya la tu...ngeeee......
Quote
Like
Share

firman
firman

May 22nd, 2008, 9:21 am #10

Baru-baru ini saya berkesempatan melihat berita di TV1 yang mengatakan permohonan Adun Liawan Datuk Sairin Karno untuk mengwujudkan radio bagi kawasan keningau di luluskan oleh kementerian penerangan.

Wah...kalau begitu tak lama lagi la keningau akan ada siaran radio sendiri.Segala informasi keningau akan kita dapat ketahui dengan cepat terutama berita-berita semasa keningau dan pedalaman.

Sekiranya semuanya ini akan jadi kenyataan, kawasan2 yang akan dapat mengikuti siaran tersebut meliputi tenom,nabawan,keningau,sook dan tambunan.Best juga kan.

Apa pendapat anda tentang pengwujudan siaran radio keningau ne......
Assalamualaikum w.b.t?
Allhamdulillah..syukur ku panjatkn atas prncngan YB.Datuk Hj. Sairi Hj.Karno untk mewujudkn siaran Radio KENINGAU FM, ini kerna saya percya dan yakin dengan adanya siaran radio keningau fm ni..dapatlah kita mengatahui segala informasi2 yang berlaku dalam dan luar negeri mahupun dalam dan luar negara khususny di Daerah Keningau,Tambunan,Sook,Nabawan,Tenom dan sebagainya yang mendapat liputan siaran tersbt disamping selain untk mengeratkn silaturahim kita sesama manusia khususnya kaum yang kita lihat disini semakin membimbangkn.Syukur..mudah2an,insyaAllah siaran Radio Keningau fm ini dapat di manfaatkn oleh seluruh kaum yg menetap d bndar mahupun d luar bndar.insyaAllah..berkat kepimpinan yang teratur YB,Saya percaya dan yakin segala perancangan YB,dapat membantu dan melahirkn MODAL INSAN yang benar2 menepati saranan Perdana Menteri kita Datuk SRI.Abdullah Ahmad Badawi..Setia kami d sini sentiasa bersedia dan menyokong kuat untuk sentiasa bersama2 memperjuangkan demi Agama, bangsa dan negara dibawah pucuk kepimpinan Barisan Nasional..SEDIA,GEMPUR
Quote
Share