Caven reitit

Caven reitit

Mikko A
Mikko A

January 4th, 2014, 7:20 pm #1

Heips. Voisiko ensi kitkan reiteissä olla enemmän 6a-6a+ tason reittejä? Siis sellaisia reittejä mitä aloittelijat ja vähän pidempää harrastaneet pystyvät tekemään. Nuo nykyiset reitit tuntuvat olevan lähes kaikki 6b-6c tasoa. Olisi reilua,että reitin tekijät ottaisivat huomioon eritasoiset harrastajat,jotka käyttävät Kruxin cavea. Vai onko Caven tarkoitus olla treenipaikka pitempää harrastaneille?
Share

January 17th, 2014, 5:28 pm #2

Olemme yrittäneet tehdä kaikentasoisia reittejä, mutta koska caven seinätila ja otevalikoima on rajallinen on sinne kisojen ajaksi vaikeaa saada mahdutettua enempää reittejä. Myös reittien vaikeusastetta on vaikeaa tarkkaan arvioida reittejä tehdessä ja suuri osa Kitkaan osallistujista kiipeää juurikin 6b-6c tason reittejä muutamalla yrityksellä. On siis hyvin vaikeaa tyydyttää jokaista Kitkaan osallistujaa sekä caven käyttäjää. Mikäli boulderilta ei löydy juuri itselle sopivia treeni reittejä voi niitä tehdä myös itse (otteita, pultteja, työkaluja sekä tikkaita löytyy takahuoneesta). Itse olen kokenut reittientekemisen hyväksi alkulämmittelyksi ja lepopäivien puuhaksi. Toivottavasti boulderilta löytyy kaikille edes jotain tekemistä.
Like
Share