Echa un vistazo a mis nuevos modelos

Echa un vistazo a mis nuevos modelos

September 21st, 2012, 11:27 am #1

Después de una larga pausa (problemas de salud) que terminé Polikarpov I-15 y I-15 bis. En la actualidad, ya están en mi colección por dos piezas - cada uno republicano y uno de posguerra.
Saludos a todos los amantes de los aviones de la Guerra Civil Española.
Dusan desde Eslovaquia
-------------------
Check out my latest models
After a long pause (health problems) I finished Polikarpov I-15 and I-15 bis. Today, they are already in my collection for two pieces - each one a Republican and one postwar.
Greetings to all lovers of aircraft Spanish Civil War.
Dusan from Slovakia

[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]

Like
Share

Uwe
Uwe

September 22nd, 2012, 8:48 am #2

Hola Dusan,

you have finished a very nice Chato-collection. I-15 AZUR kit and I-152 ICM kit?

Good work!

Saludos Uwe
Share

Jean-Claude Guell
Jean-Claude Guell

September 22nd, 2012, 10:16 am #3

Después de una larga pausa (problemas de salud) que terminé Polikarpov I-15 y I-15 bis. En la actualidad, ya están en mi colección por dos piezas - cada uno republicano y uno de posguerra.
Dusan desde Eslovaquia
-------------------
After a long pause (health problems) I finished Polikarpov I-15 and I-15 bis. Today, they are already in my collection for two pieces - each one a Republican and one postwar.
Dusan from Slovakia

[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
Como siempre son bonitos, me gustan mucho los tres Polikarpov. Los I 15 particularmente.

Un bravo y saludo
Share

Antonio Armario
Antonio Armario

September 22nd, 2012, 2:24 pm #4

Dusan desde Eslovaquia
-------------------
Dusan from Slovakia

[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
Very nice models as usual Dusan. I like very much the shade of republican green. Please, what kind of paint did you use?
Share

September 22nd, 2012, 3:07 pm #5

Dusan desde Eslovaquia
-------------------
Dusan from Slovakia

[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
Preciosos, Dusan, como siempre.

Felicidades.

Eloy
Like
Share

Vicente Ferrer
Vicente Ferrer

September 22nd, 2012, 6:52 pm #6

Dusan desde Eslovaquia
-------------------
Dusan from Slovakia

[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
Primero desearte que ya estes bien de salud, yo tambien permanezco en larga pausa por los mismos motivos.
Los tres te han quedado muy bonitos, supongo que habras trabajado bastante con el encaje de las alas superiores en los I-15. Tambien veo en buen trabajo en las riostras y pintado, aunque observo que en algunos perfilados de alerones se han ensuciado los alrededores, creo que deberias corregirlo para que no desmerezcan un gran trabajo.
He tenido gran placer en saludarte
Share

September 22nd, 2012, 7:28 pm #7

Dusan desde Eslovaquia
-------------------
Dusan from Slovakia

[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
[/IMG]
Me ha gustado especialmente el "46" con el camuflaje moteado en el ala superior. Según creo, ese avión era tripulado por un ruso, cuyo nombre no recuerdo ahora.
Saludos.
Like
Share

September 23rd, 2012, 6:54 am #8

Hola Dusan,

you have finished a very nice Chato-collection. I-15 AZUR kit and I-152 ICM kit?

Good work!

Saludos Uwe
Thank you for your friendly feedback. They are not competitive models as thy last works are not far from comparable. For my collection of GCE just like me.
What are the models? When I-152 you were right, they are both ICM and I have to say to them worked quite well.
At I-15, but you're wrong. I started to build Azur (Republican machine built) and I found that it has a number of errors. I was especially angry upon careful work with resin engine when I almost did not get to the body. Resin accessories are in fact smaller diameter than they should be and when you add the engine and exhaust, it's almost a disaster (or should pray that something did not crack when you give it forcibly together ...). So I was in April, visiting one competition in the Czech Republic, turned into a product ICM (they make the I-15!). I was glad that I was the second model I-15 has not yet started to build. And practice I-15 Spanish provenance (Sabadell 1941) I built from kits ICM. And I recommend it to everyone, just watch out for soft plastic.
[/IMG]
Salu2
Dusan
Like
Share

September 23rd, 2012, 6:57 am #9

Como siempre son bonitos, me gustan mucho los tres Polikarpov. Los I 15 particularmente.

Un bravo y saludo
Gracias porque te gustan.
Salud
Dusan
Like
Share

September 23rd, 2012, 7:05 am #10

Very nice models as usual Dusan. I like very much the shade of republican green. Please, what kind of paint did you use?
Gracias por tu opinión, pero yo no sé si él está satisfecho con el verde ...?
Usé colores Agama - R1M (verde AMT-4) y R2M (azul claro AMT-17). Creo que los colores son buenos, pero los colores no están funcionando bien. Sigo sobre esmalte Tamiya ...
Escribir si usted satisfecho con los tonos, por favor.
Salud
Dusan
Like
Share